- Ilość montowana w aucie: 1
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia DIN
- Napięcie [V]: 12
- Technika połączeń: DIN
- Ilość biegunów: 4
- Ilość połączeń: 6
- Rodzaj połączenia: Pudełko
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez elektroniki
Dodaj opinię
(10.01.2020)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa CHAMPION BAE403C/245
Producent | Numery OEM |
---|
BBT | IC17116 |
BORGW BERU | 0040100293 |
BORGW BERU | ZS269 |
BOSCH | 0 986 221 020 |
BREMI | 20326 |
EFI AUTOMO | 155309 |
ERA | 880146 |
FISPA | 85.30006 |
HYUNDAI | 27301 37100 |
INTERMOTOR | 12103 |
INTERMOTOR | CP045 |
INTERMOTOR | CU1061 |
INTERMOTOR | IIS391 |
NGK | 48371 |
SIDAT | 85.30006 |
HYUNDAI
|
INFINITI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Champion to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Aktualnie marka należy do koncernu motoryzacyjnego Federal-Mogul Corporation. Części samochodowe Champion można najczęściej spotkać na niezależnym rynku części zamiennych, ale to także znane i popularne podzespoły w świecie sportów motoryzacyjnych (m.in. Formuła 1).
Początkowo części zamienne Champion były przeznaczone tylko dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i dedykowane poszczególnym modelom samochodów produkcji amerykańskiej. Od 1922 roku firma zaczęła jednak wprowadzać wizerunek marki także na rynek europejski, a niedługo potem również azjatycki.
Firma dostarcza także oryginalne części samochodowe do takich marek samochodowych jak Audi, Alfa Romeo, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Bugatti, Chrysler, Dodge, Fiat, Harley, Jeep, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Renault, Nissan, Peugeot, Rover , Subaru, Suzuki, Volvo i kilku innych.
Firma Champion słynie przede wszystkim z szerokiej gamy świec zapłonowych. Aktualnie to ponad 150 numerów referencyjnych. Ponadto w ofercie znajdziemy wycieraczki samochodowe, filtry samochodowe: oleju, kabinowe, paliwa oraz powietrza, cewki zapłonowe oraz świece żarowe dla siników wysokoprężnych.
Podstawowymi zaletami części zamiennych Champion jest ekonomia, odporność na ekstremalne warunki, wysoka jakość wykonania oraz atrakcyjne ceny. Należy również zwrócić uwagę na ich długą żywotność.