Dodaj opinię
(10.11.2016)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa ERA 880340
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 51375 |
BBT | IC09100 |
BBT | IC09102 |
BMW | 1 317 232 |
BMW | 1 703 360 |
BMW | 1 720 166 |
BMW | 1 720 877 |
BMW | 1 726 176 |
BMW | 1 726 177 |
BMW | 1 726 178 |
BMW | 1 726 178 B |
BMW | 1 727 108 |
BMW | 1 730 520 |
BMW | 1 730 765 |
BMW | 1 731 134 |
BMW | 1 731 134 B |
BMW | 1 731 178 B |
BMW | 1 734 468 |
BMW | 1 748 394 |
BMW | 1 777 666 |
BMW | 12 13 1 317 232 |
BMW | 12 13 1 317 585 |
BMW | 12 13 1 402 440 |
BMW | 12 13 1 404 102 |
BMW | 12 13 1 703 359 |
BMW | 12 13 1 703 360 |
BMW | 12 13 1 720 166 |
BMW | 12 13 1 720 877 |
BMW | 12 13 1 726 176 |
BMW | 12 13 1 726 177 |
BMW | 12 13 1 726 178 |
BMW | 12 13 1 727 108 |
BMW | 12 13 1 729 842 |
BMW | 12 13 1 730 502 |
BMW | 12 13 1 730 520 |
BMW | 12 13 1 730 765 |
BMW | 12 13 1 730 766 |
BMW | 12 13 1 731 134 |
BMW | 12 13 1 731 884 |
BMW | 12 13 1 734 468 |
BMW | 12 13 1 748 394 |
BMW | 12 13 1 748 395 |
BMW | 12 13 1 748 468 |
BMW | 12 13 1 777 666 |
BMW | 12 13 7 599 218 |
BMW | 12 13 7 703 359 |
BMW | 12 13 9 066 468 |
BMW | 9 066 468 |
BORGW BERU | ZS 014 |
BOSCH | 0 221 502 009 |
BOSCH | 0 221 504 474 |
BOSCH | 1 227 030 077 |
BOSCH | 1 227 030 082 |
BREMI | 11855T |
BREMI | 11856T |
BREMI | 11857T |
BREMI | 11863T |
DELPHI | GN10335-12B1 |
EFI AUTOMO | 155100 |
EFI AUTOMO | 155361 |
EFI AUTOMO | 155400 |
ERA | 880046A |
ERA | 880046B |
ERA | 880046HQ |
ERA | A88046 |
FACET | 9.6012 |
FACET | 9.6312 |
FACET | 96.062S |
FAE | 80215 |
FEBI | 21109 |
FISPA | 8530080 |
FISPA | 8530081 |
FISPA | 8530082 |
FISPA | 8530085 |
FISPA | 8530234 |
HBELPARTS | 75613152 |
HELLA | 4RD 003 520-097 |
HELLA | 5DA 193 175-541 |
HELLA | 5DA 749 475-221 |
HITACHI | 1338-11 |
HITACHI | 2503-811 |
HOFFER | 8010353 |
INTERMOTOR | 12608 |
INTERMOTOR | 12622 |
INTERMOTOR | 12628 |
INTERMOTOR | CP209 |
INTERMOTOR | CP213 |
INTERMOTOR | CU1106 |
INTERMOTOR | CU1454 |
INTERMOTOR | IIS005 |
INTERMOTOR | IIS455 |
INTERMOTOR | IIS457 |
JANMOR | JM5003 |
JANMOR | JM5023 |
KW | 470 112 |
KW | 470 412 |
LUCAS | DMB 400 |
LUCAS | DMB 948 |
MAPCO | 80601 |
MAPCO | 80602 |
MEATDORIA | 10353 |
METZGER | 0880196 |
METZGER | 0880251 |
MEYLE | 314 139 0000 |
MOBILETRON | CE90 |
QUINTON HA | XIC8079 |
QUINTON HA | XIC8101 |
SIDAT | 85.30080 |
SIDAT | 85.30081 |
SIDAT | 85.30082 |
SIDAT | 85.30085 |
SIDAT | 85.30234 |
SWAG | 20 92 1109 |
TOPRAN | 500961 |
TRISCAN | 8860 11007 |
VEMO | V20-70-0011 |
VEMO | V20-70-0018 |
WAI | CUF026 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.