- Ilość połączeń: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | BO-0419JM |
BORGW BERU | 0040100252 |
BORGW BERU | ZS252 |
BOSCH | F000ZS0112 |
BOSCH | ZSK1X1 |
BREMI | 11896 |
EFI AUTOMO | 155062 |
ERA | 880029 |
ERA | 880029A |
FACET | 96010 |
FACET | 96011 |
FACET | 96241 |
FAE | 80261 |
FISPA | 8530104 |
GM | 34 74 232 |
GM | 34 74 282 |
GM | 90 449 740 |
GM | 90 510 387 |
HELLA | 5DA358000861 |
HITACHI | 1387-81 |
HOFFER | 8010477 |
INTERMOTOR | 12202 |
INTERMOTOR | 12626 |
INTERMOTOR | CP212 |
INTERMOTOR | CU1022 |
INTERMOTOR | IIS118 |
INTERMOTOR | IIS132 |
JANMOR | JM5099 |
JAPANPAR | BO-0419JM |
LUCAS_ELEC | DLB703 |
MAG | CZ633 |
MAPCO | 80613 |
MEATDORIA | 10477 |
METZGER | 0880068 |
NGK | 48029 |
OPEL | 12 08 002 |
OPEL | 12 08 004 |
OPEL | 12 08 036 |
OPEL | 12 08 048 |
QUINTON HA | XIC8063 |
QUINTON HA | XIC8329 |
SIDAT | 8530104 |
VALEO | 245043 |
VALEO | 2526050 |
VEMO | V40700056 |
OPEL
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.