- Ilość biegunów: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 5C1232 |
ASHIKA | 78-05-507 |
BREMI | 20445 |
DELPHI | GN10396-12B1 |
EFI AUTOMO | 155476 |
ERA | 880463 |
FISPA | 85.30430 |
HBJAKOPART | J5365008 |
HOFFER | 8010671 |
INTER | 12871 |
INTERMOTOR | 12871 |
INTERMOTOR | IIS256 |
JAPANPAR | BO-507 |
JAPKO | 78507 |
MEATDORIA | 10671 |
MITSUBISHI | MD314583 |
MOBILETRON | CM11 |
NGK | 48228 |
NGK | U3016 |
NTK | U3016 |
SIDAT | 85.30430 |
TESLA | CL598 |
WE PARTS | 220830411 |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Meat&Doria to korporacja motoryzacyjna, która powstała wskutek połączenia dwóch firm o odmiennych specjalizacjach. Meat było jednym z pionierów produkcji gaźników, natomiast Doria t firma, która od początku swojej działalności specjalizowała się w filtrach samochodowych. Od połączenia przedsiębiorstw w 1985 roku po dziś wymienione kategorie produktów stanowią podstawę oferty producenta. Produkty marki Meat&Doria są doceniane za wyjątkowo atrakcyjny stosunek ceny do jakości. Spełniając najwyższe europejskie standardy części zamienne producenta można nabyć po zdecydowanie niższych cenach niż produkty od innych renomowanych producentów.
Oferta Meat&Doria obejmuje szeroki zakres części zamiennych. Asortyment jest regularnie rozbudowywany, a szczególnie dynamiczny wzrost pozycji w ofercie notowano w ostatnim dziesięcioleci. Obecnie producent chwali się liczbą referencji przekraczającą 25 000. Widoczna jest coraz lepsza specjalizacja w zakresie części elektrycznych, takich jak np. zawór EGR czy czujnik ABS. Przedsiębiorstwo Meat&Doria produkuje również m.in. elementy układu zapłonowego, pompy paliwa i układy chłodzenia
Meat&Doria to firma produkcyjna powstała we Włoszech. Dzisiaj jednak zakres jej działania jest o wiele szerszy. Produkty marki Meat&Doria są powszechnie znane w niemal całej Europie, a oddziały przedsiębiorstwa znajdują się w kilku krajach. Firma Meat&Doria stawia na stały kontakt z klientem, na bieżąco dostarczając informacji z zakresu działalności i rozwoju firmy jak i całej branży.