- Ilość montowana w aucie: 1
- Ilość biegunów: 3
- Wersja: Neue Ausführung
Dodaj opinię
(30.07.2015)
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa METZGER 0880018
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 19374097 |
ADRIAUTO | GLIC0026 |
APXENERGY | XE-8048 |
ASAM | 74157 |
AUTOTEAM | L530227 |
AUTOTEAM | L530227A2 |
AUTOTEAM | L530538 |
AUTOTEAM | L530538A2 |
BLUEPRINT | ADF121401C |
BORGW BERU | ZS 387 |
BOSCH | 0 221 503 485 |
BRECAV | 215.006 |
BRECAV | 215.006E |
BREMI | 20176 |
BREMI | 20518 |
BSG | BSG 30-835-002 |
CASCO | CIC72001AS |
CHAMPION | BAEA387 |
CSV ELECTR | CBE5227 |
CSV ELECTR | CBE5538 |
DELPHI | GN10449-12B1 |
DENCKERMAN | E100010 |
DIAMAX | DG2099 |
DIPASPORT | BBA060BSCN |
DIPASPORT | BBA060DLPN |
DIPASPORT | BBA060MRLN |
DYNAMATRIX | DIC145 |
EFI AUTOMO | 155075 |
ELTA AUTOM | EE5011 |
ELTA AUTOM | QL1013 |
ELTA AUTOM | XIG5009 |
EPS | 1970481 |
ERA | 880103 |
ERA | 880103A |
ESEN SKV | 03SKV108 |
EUROCABLE | DC-1199 |
FACET | 9.6381 |
FAE | 80284 |
FEBI | 37555 |
FENOX | IC16024 |
FERRON | TOP06891048 |
FISPA | 85.30227 |
FISPA | 85.30227A2 |
FISPA | 85.30538 |
FISPA | 85.30538A2 |
FORD | 1727629 |
FORD | 1754514 |
FORD | 1823596 |
FORD | CM5G-12029-FA |
FORD | CM5G-12029-FB |
FORD | CM5G-12029-FC |
FRECCIA | IC15-1058 |
FRECCIA | IC15-1119 |
GAUSS | GC4031 |
GAUSS | GC4485 |
GEBE | 9 4560 1 |
GREEN LIGH | GLIC0026 |
HBELPARTS | 19020035 |
HBJAKOPART | J5363002 |
HC-CARGO | 150559 |
HELLA | 5DA 193 175-791 |
HITACHI AU | 138808 |
HITACHI AU | 2508808 |
INTERMOTOR | 12772 |
ITN | 04-IC0041 |
JPG | 1591600600 |
KW | 470 481 |
LEMARK | CP028 |
LUCAS | DMB897 |
MAG | 060717146012 |
MAG | 060810270010 |
MANDO | MMI030079 |
MAXGEAR | 13-0092 |
MDR | EPS-1970 481 |
MEATDORIA | 10462 |
MEATDORIA | 10462E |
MEATDORIA | 10773 |
MEATDORIA | 10773E |
MEYLE | 714 885 0001 |
MGA | BB8025 |
MILES | AL08074 |
MOBILETRON | CF-81 |
MOTAQUIP | LVCL806 |
MOTORAD | 2IC552 |
NGK | 48027 |
NPS | F536D01 |
NTY | ECZ-FR-001 |
OSSCA | 07726 |
OSSCA | 54218 |
PATRON | PCI1164 |
PATRON | PCI1164KOR |
PATRON | PCI1171 |
PROTECH | IC1070 |
QF | QF09A00109 |
QUINTON HA | XIC8263 |
QUINTON HA | XIC8348 |
RIDEX | 689C0022 |
SANDO | SIC72001.0 |
SIDAT | 85.30227 |
SIDAT | 85.30538 |
SIDAT | 85.30538A2 |
SIDAT | 8530227A2 |
STARTVOLT | SC 1079 |
SWAG | 50937555 |
Stark | SKCO-0070021 |
TOPRAN | 302 444 |
TRISCAN | 8860 16026 |
VALEO | 245173 |
VDO_BR | D46923 |
VEMO | V25-70-0009 |
WAI | CUF772A |
WALKER P | 920-1072 |
WE PARTS | 220830200 |
WE PARTS | 220830515 |
WE PARTS | 220830681 |
WE PARTS | 220830717 |
WILMINK | WG1012289 |
WILMINK | WG1430419 |
WILMINK | WG1443929 |
WILMINK | WG1487408 |
WILMINK | WG1487437 |
WILMINK | WG1496603 |
WILMINK | WG1496604 |
WILMINK | WG1498818 |
WILMINK | WG1498924 |
WILMINK | WG1749463 |
WILMINK | WG1916438 |
WILMINK | WG1965364 |
WILMINK | WG2009254 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
Metzger to niemiecka marka części samochodowych. Firma Metzger od lat posiada silną pozycję na niemieckim rynku. W ostatnim czasie przedsiębiorstwo coraz odważniej poczyna sobie również na rynku międzynarodowym. Producent zajmuje się tworzeniem części samochodowych do różnych układów. Najbogatszy asortyment firma posiada w kategorii elementów elektryki samochodowej. W wymienionej kategorii Metzger jest liderem na rodzimym rynku oraz jednym z ważniejszych graczy na rynku europejskim i światowym. Elektryka Metzger cieszy się uznaniem, będąc docenianą za wydajność oraz zaawansowanie technologiczne.
Pomimo wyjątkowo bogatej oferty w zakresie elektryki samochodowej, produkcja części z tej kategorii to tylko jeden z wielu obszarów, w których działa firma Metzger. Producent w sumie posiada w swojej ofercie niemal 30 000 referencji. Wśród nich znajdują się części układu kierowniczego i hamulcowego. W fabrykach Metzger powstają również sprzęgła, skrzynie biegów, elementy układu napędowego i wiele innych części samochodowych najwyższej jakości.
Metzger to firma z niemal 40-letnim doświadczeniem. Pierwsze części samochodowe Metzger powstały w 1980 orku. Początkowo firma produkowała nieliczne autoczęści, które dystrybuowała tylko na rynku lokalnym. Z czasem w katalogu pojawiało się coraz więcej referencji, a produkowane części samochodowe zaczęły trafiać także na rynki zagraniczne. Eksport na szeroką skalę rozpoczął się około roku 2011 i od tamtego czasu przedsiębiorstwo regularnie wprowadza swoje produkty na kolejne rynki.