- Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1
- Ilość biegunów: 2
- Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
Dodaj opinię
(13.01.2021)
Faktycznie wymiana wymaga trochę precyzji, ale cewka bardzo dobrze się sprawdza. Produkt dobrej jakości
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa NGK 48009
(30.12.2020)
Dość dobra cena jak za cewkę zapłonową od NGK. Zamówiłem je do swojego Forda i wszystko działa ok. W sklepie kupuje juz chwile i zawsze wszystko na czas. Fachowe doradztwo o każdej porze. Warto czasem zadzwonic i dopytac. Jestem zadowolony z obsługi. Ocena 5/5
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa NGK 48276
(06.10.2020)
Po 150 tys km przebiegu miałem problem z cewką zapłonową i od razu stwierdziłem, że muszę ją wymienić. Zdecydowałem się na zakup tej z NGK, gdyż uważam że to najlepsza firma jeśli chodzi o części do układu zapłonowego. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy. Polecam!!
Opinia wystawiona dla Cewka zapłonowa NGK 48010
Producent | Numery OEM |
---|
ANGLI | 15 065 |
BBT | IC 15100 |
BORGW BERU | 0 040 100 052 |
BORGW BERU | 0 040 100 071 |
BORGW BERU | 0 040 100 552 |
BORGW BERU | ZS 052 |
BORGW BERU | ZS 552 |
BOSCH | 0 986 221 001 |
BOSCH | 0 986 221 045 |
BRECAV | 111.003 |
BREMI | 20111 |
BUICK | 91 159 996 |
CADIL | 91 159 996 |
CHAMPION | BAE409A/245 |
CHEVR | 91 159 996 |
DACIA | 21 59 527 32 |
DACIA | 22 43 335 29R |
DACIA | 25 26 180 A |
DACIA | 77 00 107 177 |
DACIA | 77 00 113 357 |
DACIA | 77 00 113 357 A |
DACIA | 77 00 875 000 |
DACIA | 82 00 154 108 6 |
DACIA | 82 00 154 186 |
DACIA | 82 00 154 186 A |
DACIA | 82 00 200 861 1 |
DACIA | 82 00 208 611 |
DACIA | 82 00 380 267 |
DACIA | 82 00 405 098 |
DACIA | 82 00 568 671 |
DACIA | 82 00 672 564 |
DACIA | 82 00 765 882 |
DACIA | 8200035420 |
DAEWOO | 91 159 996 |
DELPHI | CE20 014 |
DELPHI | CE20014-12B1 |
EFI AUTOMO | 156200 |
ERA | 880009 |
FACET | 9.6332 |
FACET | EPS 1.970.432 |
FACET | KW 470 432 |
FAE | 80203 |
FEBI | 21666 |
GM | 91159996 |
HBJAKOPART | 19050010 |
HELLA | 5DA 358 000 411 |
HELLA | 5DA 749 475 161 |
HELLA | 5DA 749 475 781 |
HOFFER | 801 0300 |
INFIN | 22448-00A0C |
INFIN | 22448-00Q0A |
INFIN | 22448-00Q0B |
INFIN | 22448-00QAA |
INFIN | 22448-00QAB |
INFIN | 22448-00QAC |
INFIN | 22448-00QAE |
INFIN | 22448-00QAH |
INFIN | 22448-0QAA |
INFIN | 22448-6N011 |
JANMOR | JM5359 |
LUCAS | DMB 804 |
MEATDORIA | 103 00 |
METZGER | 0880200 |
MEYLE | 16-14 885 0000 |
MEYLE | 16-14 885 0002 |
NISSA | 22448-00A0C |
NISSA | 22448-00Q0A |
NISSA | 22448-00Q0B |
NISSA | 22448-00QAA |
NISSA | 22448-00QAB |
NISSA | 22448-00QAC |
NISSA | 22448-00QAE |
NISSA | 22448-00QAH |
NISSA | 22448-0QAA |
NISSA | 22448-6N011 |
OPEL | 4408389 |
OPEL | 4413223 |
OPEL | 4413233 |
OPEL | 4432202 |
OPEL | 93161948 |
PONTI | 91 159 996 |
RENAU | 215952732 |
RENAU | 22 43 335 29R |
RENAU | 2526180A |
RENAU | 77 00 107 177 |
RENAU | 77 00 113 357 |
RENAU | 77 00 113 357A |
RENAU | 77 00 875 000 |
RENAU | 82 00 154 1086 |
RENAU | 82 00 154 186 |
RENAU | 82 00 154 186A |
RENAU | 82 00 200 8611 |
RENAU | 82 00 208 611 |
RENAU | 82 00 380 267 |
RENAU | 82 00 405 098 |
RENAU | 82 00 568 671 |
RENAU | 82 00 672 564 |
RENAU | 82 00 765 882 |
RENAU | 8200035420 |
RENAU | 93161188 |
RENAULT T | 2244800-Q0A |
RENAULT T | 2244800-Q0B |
SIDAT | 85.30164 |
TESLA | CL100 |
TRISCAN | 886 025 004 |
VALEO | 24 53 28 |
VALEO | 245104 |
DACIA
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cewka zapłonowa to podzespół układu zapłonowego silnika z zapłonem iskrowym, który stanowi jeden z jego najważniejszych elementów. Cewka jest źródłem prądu o wysokim napięciu i składa się z uzwojeń z drutu miedzianego przez które powstaje prąd o napięciu potrzebnym do zainicjowania iskry świecy zapłonowej i tym samym mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze silnika.
To stosunkowo trwały element, który daje o sobie znać dopiero po przebiegach rzędu 100 – 150 tys. kilometrów. Typowe objawy uszkodzenia cewki zapłonowej to m.in. szarpanie podczas jazdy samochodem, które z czasem narasta i staje się coraz częstsze oraz widoczna utrata mocy jednostki napędowej. Ponadto mogą pojawić się problemy z uruchomieniem silnika, widoczna będzie nierówna praca na biegu jałowym a także bardzo silne wibracje silnika, wyczuwalne w kabinie samochodu.
Podstawowym czynnikiem, który ma wpływ na żywotność i ewentualną awarię cewki zapłonowej jest stan pozostałych podzespołów układu zapłonowego silnika samochodowego. Jeżeli jeden element układu jest niesprawny, pociąga za sobą kolejne usterki. Cewka zapłonowa zostaje mocno przeciążona, co w efekcie prowadzi do jej przedwczesnej usterki.
Awarii cewki zapłonowej nigdy nie powinno się ignorować i odwlekać wymiany w czasie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, w której po prostu niemożliwym będzie uruchomienie samochodu. Ponadto usterka cewki może także mieć destrukcyjny wpływ na katalizator, gdzie będzie trafiać niespalone paliwo.
Cewka zapłonowa to bardzo istotny element układu zapłonu, który jest dodatkowo bardzo wrażliwy m.in. na wilgoć. Dlatego bardzo ważnym jest, by podczas wymiany skorzystać ze sprawdzonych części zamiennych od renomowanych marek.
NGK to wiodący producent elementów układu zapłonowego. Firma od ponad 80 lat produkuje świece zapłonowe, nieustannie udoskonalając swoje produkty. Obecnie świece zapłonowe NGK słyną z nowoczesności, gdyż głównym celem firmy jest dostarczanie klientom zaawansowanych technologicznie części zapłonowych. Przedsiębiorstwo NGK to największy producent tego typu elementów, które zapewniają błyskawiczny zapłon nawet w trudnych warunkach. Podstawę oferty przedsiębiorstwa stanowią nowoczesne świece irydowe i platynowe. Niemniej jednak firma pragnie spełniać potrzeby wszystkich kierowców, przez co jej oferta świec zapłonowych jest o wiele bogatsza. Znajdują się w niej również m.in. świece hybrydowe, LPG czy też modele z elektrodami bocznymi. Ponadto, oferta firmy NGK to szeroki wybór cewek zapłonowych, które pod względem niezawodności ani trochę nie ustępują świecom NGK.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, firma NGK poszerzyła swoją ofertę, wprowadzając do niej elementy elektroniki. Ważne miejsce w ofercie zajmują dzisiaj sondy lambda, niezbędne dla pomiaru tlenu obecnego w spalinach. Ponadto, NGK oferuje również czujniki temperatury odprowadzanych spalin oraz czujniki ciśnienia.
NGK to ogromna korporacja, pod której zarządem znajduje się kilkadziesiąt spółek. Zakres działania firmy jest zatem ogromny i sięga wszystkich kontynentów. Firma zaopatruje kierowców poruszających się samochodami osobowymi, jednak jej produkty sprawdzają się również w pojazdach sportowych. Mowa tutaj nie tylko o samochodach rajdowych, ale również o pojazdach Formuły 1.