- Długość sieci [mm]: 202
- Szerokość sieci [mm]: 192
- Głębokość sieci [mm]: 62
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 087010N |
AURADIA | FT4189 |
AVA | FT4189 |
BH SERVICE | 376 700-191 |
FIAT | 7738826 |
FRIGAIR | 0704.3009 |
HELLA | 376700191 |
JDEUS | 811N34 |
VALEO | 817884 |
WEZEL | 17004189 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Behr Hella Service to przedsięwzięcie typu joint venture zainicjowane przez dwa niezależne przedsiębiorstwa –– Behr i Hella. Oba niemieckie podmioty to ważni gracze na rynku części samochodowych. Pod logo Behr Hella Service produkowane i dystrybuowane są wysokiej jakości części układów termicznych. Zatem części samochodowe Behr Hella to elementy układu chłodzenia i ogrzewania, a także klimatyzacji. Oferta Behr Hella to kompleksowy asortyment z kategorii części chłodniczych i grzewczych wykorzystywanych w samochodach osobowych i ciężarowych, a także w pojazdach rolniczych.
Od wielu lat części samochodowe Behr Hella są wykorzystywane do pierwszego montażu przez wielu renomowanych producentów samochodów. Jednocześnie firma przykłada również dużą wagę do rynku części zamiennych. Warto podkreślić, że produkty trafiające na aftermarket nie odbiegają pod względem jakości od oryginalnych części samochodowych oferowanych przez producenta, gdyż powstają na tych samych liniach produkcyjnych.
W przedsięwzięciu prowadzonym przez firmy Behr i Hella oba podmioty mają jasno określone role. Behr zajmuje się produkcją części do układów chłodniczych i klimatyzacji, natomiast Hella odpowiada za rozprowadzanie produktów, wykorzystując swoją międzynarodową sieć dystrybucyjną.