Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5R002ABE |
APEC | BCY1087 |
ATE | 020261 |
ATE | 24.3222-1106.3 |
ATE | 27.3200-0824.3 |
ATE | 27.3200-0837.3 |
ATE | 27.3200-1031.3 |
BENDIX | 211773B |
BENDIX | 621773B |
BOSCH | 0 986 475 233 |
BRAKE ENG | WC1479BE |
BRAKE ENG | WC4521 |
BREMBO | A 12 060 |
BREMSI | BC0012 |
CAR | 3630 |
CIFAM | 101-158 |
CITRO | 95542783 |
DELPHI | LW 30262 |
DELPHI | WAP 2339 |
ERT | 300233 |
FAG | R22063A1 |
FERODO | FHW116 |
GIRLING | 32660262 |
GIRLING | 5006134 |
HAVAM | CC 3981 |
HAVAM | CL 3980 |
HAVAM | CW 3980 |
HAVAM | WC03980 |
KAWE | W4521 |
LPR | 4521 |
MAG | 360219230174 |
METELLI | 04-0158 |
MOPR | DWC 362 |
MOPR | DWC 363 |
MOTAQUIP | VWC262 |
Motrio | 8671020584 |
NK | 803737 |
NK | 809932 |
PEUGE | 4402.47 |
PEX | 1.22.289 |
QUINTON HA | BWC 3157 |
QUINTON HA | GWC 7012 |
REMSA | C1522.17 |
RENAU | 7701 024 265 |
RENAU | 7701 365 405 |
RENAU | 7901 440 247 |
ROADHOUS | 1522.17 |
SAMKO | C06169 |
SPIDAN | 83056 |
STOP | 211773S |
TRISCAN | 8130 25019 |
TRUSTING | CF012 |
TRW | BWH134 |
VALEO | 350497 |
VILLAR | 623.5729 |
WOKING | C1522.17 |
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.