Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5G006ABE |
ABE | C5G037ABE |
AKRON-MALÒ | 89904 |
APEC | BCY1210 |
APEC | BCY1462 |
APEC | BWC8120 |
ASHIKA | 67-0L-L00 |
ATE | 020223 |
ATE | 03.3220-1801.3 |
ATE | 03.3220-1803.3 |
ATE | 24.3220-1112.3 |
AUSTI | GWC134 |
AUSTI | GWC901158 |
BARUM | BAW2007 |
BENDIX | 211749B |
BENDIX | 212208B |
BLUEPRINT | ADJ134401 |
BORG BECK | BBW1096 |
BORG BECK | BBW1100 |
BOSCH | 0 204 116 504 |
BOSCH | 0 986 475 501 |
BOSCH | 0 986 475 838 |
BOSCH | F 026 002 581 |
BOSCH | F 026 A02 401 |
BRAKE ENG | WC1288BE |
BRAKE ENG | WC1751BE |
BRAKE ENG | WC4149 |
BRAKE ENG | WC4259 |
BRAKE ENG | WC4977 |
BREMBO | A 12 073 |
BREMBO | A 12 238 |
BREMSI | BC1423 |
CAR | 3448 |
CAR | 4400 |
CAR | 4448 |
CIFAM | 101-115 |
DELPHI | LW 36165 |
DELPHI | LW 37515 |
DELPHI | LW 37523 |
DJ PARTS | AW1383 |
FAG | R20063A1 |
FAG | R2093G1 |
FEBI | 05708 |
FEBI | 05727 |
FERODO | FHW093 |
FERODO | FHW335 |
FORD | 1006011 |
FORD | 1126532 |
FORD | 6009659 |
FORD | 6196051 |
FORD | 95AB2261AA |
FORD | YS412261AA |
FTE | R2093G1 |
GIRLING | 32866014 |
GIRLING | 5005193 |
GIRLING | 5005306 |
GIRLING | 64677523 |
HAVAM | CC 2832 |
HAVAM | CC 2910 |
HAVAM | CW 2832 |
HAVAM | CW 2910 |
HAVAM | WC02832 |
HELLA | 8AW 355 532-661 |
JAPANPAR | CS-L00 |
JAPKO | 67L00 |
JURATEK | JCY1013 |
KAWE | W4259 |
KAWE | W4977 |
KAWE | W5578 |
KRAFT AUTO | 6032020 |
LANDROVER | SML100070 |
LPR | 4259 |
LPR | 4977 |
LPR | 5578 |
MAG | 359001300220 |
MAG | 360219230073 |
MAG | 360219230278 |
MAPCO | 2736 |
METELLI | 04-0115 |
METELLI | 04-0357 |
METZGER | 101-115 |
MEYLE | 714 531 0008 |
MEYLE | 714 533 0015 |
MGA | PM760467 |
MOPR | DWC 118 |
MOPR | DWC 542 |
MOTAQUIP | VWC344 |
MOTAQUIP | VWC820 |
Motrio | 8550501773 |
Motrio | 8550501809 |
NAPA | NCY1013 |
NATIONAL | NWC5033 |
NK | 802509 |
NK | 802552 |
OPTIMAL | BK-5295N |
OPTIMAL | RZ-3270 |
OPTIMAL | RZ-3988 |
PEX | 1.20.114 |
PEX | 1.20.491 |
PROTECHNIC | PRH2271 |
PROTECHNIC | PRH2650 |
PROTECHNIC | PRH2669 |
QUINTON HA | BS786K10 |
QUINTON HA | BWC 3314 |
QUINTON HA | BWC 3486 |
QUINTON HA | GWC 8209 |
RAICAM | 7208RP |
REMSA | C1520.60 |
REMSA | C1520.73 |
ROADHOUS | 1520.60 |
ROADHOUS | 1520.73 |
ROVER | GWC 134 |
ROVER | GWC 901158 |
ROVER | NAM 4484EVA |
SAMKO | C08206 |
SAMKO | C08207 |
SPIDAN | 83152 |
SPIDAN | 83453 |
STELLOX | 05-83039-SX |
STELLOX | 05-83040-SX |
STOP | 211749S |
SWAG | 99 90 5727 |
Stark | SKWBC-0680022 |
TEXTAR | 34027400 |
TOPRAN | 300 022 |
TRISCAN | 8130 16003 |
TRUSTING | 6056 |
TRUSTING | CF085 |
TRW | BWF193 |
TRW | BWF306 |
TRW | RCCR01920 |
VALEO | 402081 |
VILLAR | 623.5141 |
VILLAR | 623.5213 |
WOKING | C1520.60 |
WOKING | C1520.73 |
FORD
|
LAND ROVER
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.