- Średnica tłoka [mm]: 25,4
- System hamulcowy: ATE/FAG
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 28
- Ciężar [kg]: 0,58
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5W001ABE |
ABE | C5W002ABE |
AKRON-MALÒ | 90237 |
APEC | BCY1130 |
APEC | BWC8024 |
ATE | 020102 |
ATE | 020103 |
ATE | 03.3225-5511.3 |
ATE | 03.3225-5512.3 |
BENDIX | 212166B |
BORG BECK | BBW1466 |
BORG BECK | BBW1601 |
BOSCH | 0 986 475 475 |
BOSCH | 0 986 475 476 |
BRAKE ENG | WC1273BE |
BRAKE ENG | WC4244 |
BREMBO | A 12 526 |
BREMBO | A 12 B27 |
CAR | 3559 |
CAR | 3591 |
CIFAM | 101-394 |
CIFAM | 101-395 |
DELPHI | LW 45511 |
DELPHI | LW 45512 |
ERT | 300420 |
FAG | 281698241A |
FAG | R25034A1 |
FAG | R25034B1 |
FEBI | 05748 |
FEBI | 05749 |
FENOX | K2508 |
FERODO | FHW4031 |
FERODO | FHW4039 |
FTE | R25034A1 |
FTE | R25034B1 |
GIRLING | 32966085 |
GIRLING | 32966441 |
GIRLING | 32966627 |
GIRLING | 5008116 |
HAVAM | CC 5041 |
HAVAM | CC 5052 |
HAVAM | CW 5051 |
HAVAM | CW 5052 |
HAVAM | WC05052 |
HELLA | 8AW 355 533-281 |
HELLA | 8AW 355 533-421 |
HELLAPAGID | 8AW 355 533-281 |
HELLAPAGID | 8AW 355 533-421 |
JPG | 1161300100 |
KAWE | W4244 |
KAWE | W4283 |
KRAFT AUTO | 6030040 |
KRAFT AUTO | 6030045 |
LPR | 4244 |
LPR | 4283 |
MAG | 360219230059 |
MAG | 360219230082 |
MAXGEAR | 19-0161 |
METELLI | 04-0394 |
METELLI | 04-0395 |
METZGER | 101-394 |
METZGER | 101-395 |
MEYLE | 100 611 0032 |
MOPR | DWC 339 |
MOPR | DWC 502 |
MOTAQUIP | VWC465 |
MOTAQUIP | VWC658 |
NK | 804729 |
NK | 804731 |
PEX | 1.25.099 |
PEX | 1.25.137 |
PROTECHNIC | PRH2351 |
PROTECHNIC | PRH2378 |
QUINTON HA | BWC 3446 |
QUINTON HA | BWC3404 |
SAMKO | C16355 |
SAMKO | C16855 |
SPIDAN | 83439 |
SPIDAN | 83466 |
STELLOX | 05-83054-SX |
STELLOX | 05-83361-SX |
SWAG | 30 90 5748 |
SWAG | 99 90 5749 |
Stark | SKWBC-0680029 |
TEXTAR | 34041700 |
TEXTAR | 34041800 |
TOPRAN | 107 360 |
TRISCAN | 8130 29011 |
TRISCAN | 8130 29013 |
TRUSTING | CF228 |
TRUSTING | CF229 |
TRW | BWL116 |
TRW | BWL118 |
VAG | 281 611 047 |
VAG | 291 611 047 |
VALEO | 350604 |
VILLAR | 623.5403 |
VILLAR | 623.6113 |
VW | 281.611.047 |
VW | 291.611.047 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.