- System hamulcowy: ATE
- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 24
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42826 |
A.B.S. | 42829 |
A.B.S. | 42829X |
A.B.S. | 72897 |
ABE | C50003ABE |
ABE | C5X002ABE |
ABE | C5X008ABE |
AISIN | AE-OP01 |
APEC | BCY1168 |
APEC | BCY1205 |
APEC | BWC8025 |
ASAM | 55143 |
ATE | 020032 |
ATE | 03.3217-3512.3 |
AUTOMEGA | 120077510 |
AUTOMEGA | 3005500143 |
BARUM | BAW1705 |
BENDIX | 212170B |
BLUEPRINT | ADG04423 |
BORG BECK | BBW1298 |
BOSCH | 0 986 475 032 |
BOSCH | F 026 A02 469 |
BRAKE ENG | WC1274BE |
BRAKE ENG | WC4211 |
BRAKE ENG | WC4245 |
BREMBO | A 12 155 |
BREMBO | A 12 699 |
BREMSI | BC0009 |
BREMSI | BC1419 |
CAR | 3545 |
CAR | 3598 |
CHEVR | 90235420 |
CIFAM | 101-300 |
CIFAM | 101-443 |
DAEWOO | 90235420 |
DELPHI | LW 50003 |
DJ PARTS | AW1106 |
ERT | 300132 |
ERT | 300234 |
ERT | 300300 |
FAG | R17028B1 |
FEBI | 05175 |
FERODO | FHW021 |
FERODO | FHW4289 |
FTE | R17028.7.1 |
GIRLING | 32967078 |
GIRLING | 32967235 |
GIRLING | 5003115 |
HAVAM | CL 0989 |
HAVAM | CW 0989 |
HAVAM | WC00989 |
HBJAKOPART | J3230903 |
HELLA | 8AW 355 531-801 |
JAPANPAR | CS-W00 |
JAPKO | 67W00 |
JPG | 1261300700 |
JURATEK | JCY1115 |
KAVO PARTS | BWC-1006 |
KAWE | W4171 |
KAWE | W4245 |
KAWE | W4254 |
KRAFT AUTO | 6031560 |
LPR | 4171 |
LPR | 4245 |
MAG | 359001300280 |
MAG | 360219230060 |
MAPCO | 2770 |
MAXGEAR | 19-0144 |
METELLI | 04-0155 |
METELLI | 04-0300 |
METELLI | 04-0443 |
METELLI | 04-0843 |
METZGER | 101-300 |
MEYLE | 614 055 0003 |
MGA | C1513 |
MGA | PM629513 |
MOPR | DWC 469 |
MOTAQUIP | VWC515 |
MOTAQUIP | VWC745 |
MS | 03321735123-PCS-MS |
NK | 803628 |
OPEL | 24407364 |
OPEL | 550008 |
OPEL | 550135 |
OPEL | 550140 |
OPEL | 550143 |
PEX | 1.17.100 |
PEX | 1.17.109 |
PROTECHNIC | PRH2338 |
QUINTON HA | BWC 3410 |
QUINTON HA | BWC 3670 |
QUINTON HA | BWC3412 |
REMSA | C1517.16 |
ROADHOUS | 1517.16 |
SAMKO | C08832 |
SAMKO | C10000 |
SPIDAN | 83186 |
STELLOX | 05-83013-SX |
STOP | 212170S |
SWAG | 40 90 5175 |
TEXTAR | 34124200 |
TOPRAN | 200 899 |
TRISCAN | 8130 24031 |
TRUSTING | CF009 |
TRUSTING | CF155 |
TRW | BWC115 |
TRW | BWC116 |
VALEO | 350751 |
VAUXH | 90009592 |
VAUXH | 90235420 |
VAUXH | 90374075 |
VAUXH | 90443259 |
VILLAR | 623.5359 |
VILLAR | 623.5394 |
VILLAR | 623.5779 |
WOKING | C1517.16 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.