Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42837 |
ABE | C50005ABE |
ABE | C5X016ABE |
APEC | BCY1303 |
APEC | BCY1321 |
APEC | BWC8198 |
ASHUKI | 0969-0090 |
ATE | 24.3220-1719.3 |
BENDIX | 212402B |
BLUEPRINT | ADG04438 |
BORG BECK | BBW1770 |
BORG BECK | BBW1787 |
BOSCH | 0 986 475 869 |
BOSCH | 0 986 475 890 |
BOSCH | F 026 009 869 |
BRAKE ENG | WC1156BE |
BRAKE ENG | WC1817BE |
BRAKE ENG | WC4084 |
BRAKE ENG | WC4556 |
BRAKE ENG | WC5142 |
BREMBO | A 12 311 |
BREMBO | A 12 398 |
BREMSI | BC0320 |
BREMSI | BC0679 |
CAR | 4570 |
CIFAM | 101-760 |
CIFAM | 101-843 |
DAEWOO | 96312155 |
DELPHI | LW50082 |
DELPHI | LW62101 |
DJ PARTS | AW1379 |
FAG | R200001A1 |
FEBI | 103120 |
FERODO | FHW410 |
FERODO | FHW4172 |
FTE | 9210008 |
FTE | R200001A1 |
GIRLING | 5001137 |
GIRLING | 5005309 |
HAVAM | WC05860 |
HAVAM | WC30259 |
HBJAKOPART | J3230900 |
HELLA | 8AW 355 532-051 |
JAPANPAR | CS-W03 |
JAPKO | 67W03 |
JPG | 1261300900 |
JURATEK | JCY1036 |
KAMOKA | 1110042 |
KAMOKA | 1110050 |
KAVO PARTS | BWC-1001 |
KAWE | W5142 |
KRAFT AUTO | 6031655 |
LPR | 5142 |
MAG | 359001300460 |
MAG | 360219230427 |
MAPCO | 2720 |
MAXGEAR | 19-1567 |
MAXGEAR | 19-3495 |
METELLI | 04-0760 |
METZGER | 101-760 |
MEYLE | 614 533 0014 |
MGA | C1948 |
MGA | C1992 |
MOTAQUIP | VWC889 |
MOTAQUIP | VWC898 |
Motrio | 8550501823 |
NAPA | NCY1031 |
NATIONAL | NWC5050 |
NK | 803643 |
OPEL | 18044060 |
OPEL | 550011 |
OPEL | 550157 |
OPEL | 90581456 |
PEX | 1.20.639 |
PROTECHNIC | PRH2383 |
PROTECHNIC | PRH2688 |
QUINTON HA | BWC3730 |
QUINTON HA | BWC3800 |
REMSA | C1517.46 |
REMSA | C1520.89 |
ROADHOUS | 1517.46 |
ROADHOUS | 1520.89 |
SAMKO | C25864 |
SAMKO | C31012 |
STELLOX | 05-85473-SX |
STELLOX | 05-85486-SX |
SWAG | 40 10 3120 |
Stark | SKWBC-0680068 |
TEXTAR | 34019100 |
TOPRAN | 205 511 |
TRISCAN | 8130 21002 |
TRISCAN | 8130 24038 |
TRUSTING | CF320 |
TRUSTING | CF679 |
TRW | BWA137 |
TRW | BWF309 |
VALEO | 402357 |
VAUXH | 18044060 |
VAUXH | 21019205 |
VAUXH | 90581456 |
VILLAR | 623.5995 |
VILLAR | 623.6025 |
WOKING | C1517.46 |
WOKING | C1520.89 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.