- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- System hamulcowy: TOKICO
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 27
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52544 |
A.B.S. | 72964 |
ABE | C52019ABE |
AISIN | 47570-20030 |
AISIN | WCT-002 |
AISIN | WCT-026 |
APEC | BCY1192 |
APEC | BCY1263 |
APEC | BWC8183 |
ASHUKI | 0969-6102 |
ASHUKI | 0969-6902 |
ASHUKI | T056-01 |
ATE | 24.3217-1733.3 |
BENDIX | 214095B |
BENDIX | 214099B |
BENDIX | 214433B |
BLUEPRINT | ADT34425 |
BLUEPRINT | ADT34438 |
BORG BECK | BBW1242 |
BOSCH | 0 986 475 650 |
BOSCH | 0 986 475 730 |
BOSCH | 0 986 475 895 |
BOSCH | 0 986 AB8 004 |
BOSCH | F 026 009 730 |
BOSCH | F 026 009 895 |
BRAKE ENG | WC1364BE |
BRAKE ENG | WC4343 |
BREMBO | A 12 417 |
BREMSI | BC0806 |
CAR | 3275 |
CAR | 3381 |
CIFAM | 101-270 |
CIFAM | 101-890 |
DELPHI | LW 60148 |
DELPHI | WAP 2700 |
DJ PARTS | AW1013 |
EIS | EW104470 |
EIS | SWC1037 |
FERODO | FHW4068 |
FTE | R17056.2.1 |
GIRLING | 5003178 |
GIRLING | 5003220 |
GIRLING | 74968175 |
GIRLING | 74969880 |
HAVAM | WC09502 |
HELLA | 8AW 355 530-171 |
JAPANPAR | CS-216 |
JAPKO | 67216 |
KAISHIN | WCT144 |
KAVO PARTS | BWC-9023 |
KAWE | W4343 |
LPR | 4343 |
MAG | 360219230108 |
METELLI | 04-0270 |
METELLI | 04-0890 |
METZGER | 101-890 |
MGA | C1324 |
MOPR | DWC 431 |
MOPR | DWC 490 |
MOTAQUIP | VWC571 |
NK | 804532 |
NK | 804539 |
NPS | T323A16 |
PEX | 1.17.193 |
PROTECHNIC | PRH2128 |
PROTECHNIC | PRH2215 |
QUINTON HA | BWC 3077 |
QUINTON HA | JWC 7633 |
RAYBESTOS | WC37637 |
SAMKO | C261190 |
SEIKEN | SW-T809 |
SPIDAN | 83209 |
STELLOX | 05-83272-SX |
TEXTAR | 34007700 |
TEXTAR | 34008200 |
TOYOT | 47550-16010 |
TOYOT | 47570-16010 |
TOYOT | 47570-16040 |
TOYOT | 47570-19035 |
TOYOT | 47570-20030 |
TOYOT | 4757002010 |
TOYOT | 4757012030 |
TRISCAN | 8130 13007 |
TRISCAN | 8130 13047 |
TRUSTING | CF215 |
TRUSTING | CF806 |
TRW | BWC178 |
TRW | BWC220 |
VILLAR | 623.5081 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.