- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- System hamulcowy: TRW
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52919 |
ABE | C5G019ABE |
APEC | BCY1017 |
ATE | 020269 |
ATE | 24.3222-1114.3 |
BARUM | BAW2203 |
BENDIX | 212222B |
BORG BECK | BBW1642 |
BOSCH | 0 986 475 752 |
BRAKE ENG | WC1508BE |
BRAKE ENG | WC4555 |
BREMBO | A 12 282 |
BREMSI | BC0136 |
CAR | 4410 |
CAR | 4480 |
CIFAM | 101-604 |
DELPHI | LW 36029 |
DJ PARTS | AW1313 |
ERT | 300429 |
FAG | R220007A1 |
FEBI | 19625 |
FERODO | FHW194 |
FORD | 1115986 |
FORD | 6808557 |
FORD | 93BB2261EC |
FORD | 93BB2261ED |
FTE | R220007A1 |
GIRLING | 5006232 |
GIRLING | 67660264 |
HAVAM | CW 3405 |
HAVAM | WC03405 |
HELLA | 8AW 355 532-731 |
KAWE | W4555 |
KAWE | W5034 |
KRAFT AUTO | 6032065 |
LEMFO | 21706 |
LPR | 4555 |
LPR | 5034 |
MAG | 359001301070 |
MAG | 360219230421 |
MAG | 360219230511 |
MAPCO | 2780 |
METELLI | 04-0604 |
METZGER | 101-604 |
MOTAQUIP | VWC577 |
NK | 802566 |
PEX | 1.22.592 |
PROTECHNIC | PRH2660 |
PROTECHNIC | PRH2834 |
QUINTON HA | BWC3576 |
QUINTON HA | GWC 4596 |
REMSA | C1522.49 |
ROADHOUS | 1522.49 |
SAMKO | C08994 |
SPIDAN | C3584 |
STELLOX | 05-83051-SX |
STOP | 212222S |
SWAG | 50 91 9625 |
TEXTAR | 34028400 |
TRISCAN | 8130 16051 |
TRUSTING | CF136 |
TRW | BWH148 |
TRW | BWH232 |
VALEO | 402016 |
VILLAR | 623.5019 |
WOKING | C1522.49 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.