- Średnica tłoka [mm]: 22,2
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52924 |
ABE | C5F018ABE |
ABE | C5G025ABE |
APEC | BCY1456 |
ATE | 020265 |
ATE | 24.3222-1110.3 |
BENDIX | 212214B |
BORG BECK | BBW1451 |
BOSCH | 0 986 475 056 |
BRAKE ENG | WC1592BE |
BRAKE ENG | WC4683 |
BREMBO | A 12 196 |
BREMBO | A 12 765 |
CAR | 3218 |
CAR | 3850 |
CIFAM | 101-237 |
CIFAM | 101-613 |
CITRO | 440285 |
CITRO | ZF09942427 |
DELPHI | LW 70336 |
DELPHI | LW11633 |
DELPHI | LW31157 |
ERT | 300149 |
FERODO | FHW212 |
FERODO | FHW4379 |
FIAT | 9942427 |
FIAT | 9945910 |
FIAT | 9945912 |
FTE | R220012A1 |
GIRLING | 32661157 |
GIRLING | 5006142 |
HAVAM | WC30347 |
HELLA | 8AW 355 532-761 |
KAWE | W4683 |
KAWE | W4901 |
LDV | RTC 3625 |
LPR | 4683 |
MAG | 360219230358 |
METELLI | 04-0613 |
METZGER | 101-613 |
MOTAQUIP | VWC369 |
MOTAQUIP | VWC756 |
NK | 801928 |
PEUGE | 4402.85 |
PEX | 1.19.424 |
PEX | 1.22.607 |
PROTECHNIC | PRH2078 |
PROTECHNIC | PRH2537 |
QUINTON HA | BWC3239 |
REMSA | C1522.61 |
ROADHOUS | 1522.61 |
SAMKO | C06708 |
SPIDAN | C3589 |
TEXTAR | 34028900 |
TRISCAN | 8130 15036 |
TRUSTING | CF306 |
TRUSTING | CF419 |
TRW | BWH142 |
VALEO | 402019 |
VILLAR | 623.5346 |
VILLAR | 623.5510 |
WOKING | C1522.61 |
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.