- Średnica tłoka [mm]: 15,9
- System hamulcowy: LOCKHEED
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 8,9
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5E003ABE |
ALFA | 1560029 |
ALFA | 1561899 |
APEC | BCY1339 |
APEC | BWC8046 |
BEDFO | 91023391 |
BENDIX | 212387B |
BORG BECK | BBW1091 |
BOSCH | 0 986 475 826 |
BRAKE ENG | WC1431BE |
BRAKE ENG | WC4938 |
BREMBO | A 12 370 |
CAR | 3325 |
CIFAM | 101-248 |
DAF | CER 1915 |
DELPHI | LW 15312 |
FERODO | FHW4046 |
FTE | R15032A1 |
GIRLING | 5002150 |
HAVAM | WC30351 |
HELLA | 8AW 355 531-671 |
ITAL1 | 1560029 |
ITAL1 | 1561899 |
IVECO | 8121576 |
JURATEK | JCY1055 |
KAWE | W4445 |
LDV | 0759704 |
LPR | 4445 |
MAG | 360219230144 |
METELLI | 04-0245 |
METELLI | 04-0248 |
MOTAQUIP | VWC340 |
NATIONAL | NWC5060 |
NK | 802322 |
NK | 802352 |
PEX | 1.15.255 |
PEX | 1.15.461 |
QUINTON HA | BWC3129 |
QUINTON HA | GWC 8761 |
REMSA | C1515.03 |
ROADHOUS | 1515.03 |
ROADHOUS | 1515.06 |
SAMKO | C09248 |
SPIDAN | C3602 |
TEXTAR | 34004100 |
TRISCAN | 8130 15010 |
TRUSTING | CF209 |
TRW | BWB150 |
VALEO | 402040 |
VEMA | 4444448 |
VILLAR | 623.5151 |
WOKING | C1515.03 |
ALFA ROMEO
|
BEDFORD
|
DAF
|
IVECO
|
LDV
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.