Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52957 |
ABE | C5R041ABE |
APEC | BCY1230 |
APEC | BWC8080 |
ASAM | 30152 |
ATE | 020420 |
ATE | 24.3217-1710.3 |
BARUM | BAW1704 |
BORG BECK | BBW1710 |
BOSCH | 0 204 714 918 |
BOSCH | 0 986 475 837 |
BOSCH | 0 986 AB8 643 |
BRAKE ENG | WC1605BE |
BRAKE ENG | WC4696 |
BREMBO | A 12 345 |
BREMSI | BC0161 |
CAR | 3665 |
CIFAM | 101-703 |
DACIA | 441006424R |
DACIA | 6001 547 632 |
DACIA | 7701044681 |
DACIA | 8671020649 |
DELPHI | LW30007 |
DENCKERMAN | B150240 |
FEBI | 102814 |
FERODO | FHW4018 |
FRITECH | CF161 |
FTE | R17043A1 |
GIRLING | 5001129 |
HAVAM | WC05832 |
HELLA | 8AW 355 531-911 |
JPG | 4361300400 |
JURATEK | JCY1009 |
KAMOKA | 1110035 |
KAWE | W4696 |
KRAFT AUTO | 6035023 |
LPR | 4696 |
MAG | 359001300090 |
MAG | 360219230407 |
MAPCO | 2168 |
MAXGEAR | 19-0022 |
METELLI | 04-0703 |
METZGER | 101-703 |
MEYLE | 16-14 531 0002 |
MOTAQUIP | VWC761 |
MS | 24321717103AT-PCS-MS |
Motrio | 8671020649 |
NAPA | NCY1014 |
NATIONAL | NWC5035 |
NK | 803960 |
OPTIMAL | RZ-3707 |
PEX | 1.17.655 |
PROTECHNIC | PRH2426 |
QUINTON HA | BWC3722 |
REMSA | C1517.28 |
RENAU | 441006424R |
RENAU | 6001 547 632 |
RENAU | 7701044681 |
RENAU | 8671020649 |
ROADHOUS | 1517.28 |
SAMKO | C20901 |
STELLOX | 05-83555-SX |
SWAG | 60 10 2814 |
Stark | SKWBC-0680008 |
TEXTAR | 34007200 |
TRISCAN | 8130 25047 |
TRUSTING | CF161 |
TRW | BWA129 |
VALEO | 402241 |
VILLAR | 623.5974 |
WOKING | C1517.28 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.