Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5G050ABE |
ABE | C5G052ABE |
APEC | BCY1390 |
APEC | BCY1499 |
APEC | BWC8085 |
APEC | BWC8232 |
ATE | 20467 |
ATE | 24.3220-1721.3 |
ATE | 24.3220-1740.3 |
BORG BECK | BBW1842 |
BORG BECK | BBW1945 |
BOSCH | 0 986 475 927 |
BOSCH | F 026 009 927 |
BRAKE ENG | WC1628BE |
BRAKE ENG | WC2028BE |
BRAKE ENG | WC4771 |
BREMBO | A 12 365 |
BREMBO | A 12 532 |
BREMSI | BC0839 |
BREMSI | BC1443 |
CAR | 4417 |
CAR | 4419 |
CIFAM | 101-937 |
CIFAM | 101-949 |
DELPHI | LW 90047 |
ERT | 300641 |
FEBEST | 2178-CB4 |
FEBI | 103118 |
FEBI | 177135 |
FERODO | FHW4117 |
FERODO | FHW4375 |
FORD | 1223491 |
FORD | 1385739 |
FORD | 2T142261AA |
FORD | 2T142261AB |
FORD | 3M512261AA |
FORD | 3M512261AB |
FORD | 4387348 |
FORD | 5039062 |
FTE | R200028.3.1 |
GIRLING | 5005318 |
GIRLING | 5005354 |
GIRLING | 5005372 |
HAVAM | WC30422 |
HELLA | 8AW 355 532-171 |
JPG | 1561301800 |
JURATEK | JCY1016 |
JURATEK | JCY1024 |
KAMOKA | 1110059 |
KAWE | W4768 |
KAWE | W4771 |
LPR | 4768 |
LPR | 4771 |
MAG | 359001300540 |
MAG | 360219230488 |
MAG | 360219230521 |
MAPCO | 2758 |
MAXGEAR | 19-0010 |
MAXGEAR | 19-3642 |
METELLI | 04-0937 |
METELLI | 04-0949 |
METZGER | 101-937 |
MEYLE | 714 531 0009 |
MEYLE | 714 531 0012 |
MOTAQUIP | VWC891 |
Motrio | 8550501816 |
Motrio | 8550501836 |
NAPA | NCY1017 |
NAPA | NCY1018 |
NATIONAL | NWC5075 |
NATIONAL | NWC5089 |
NK | 802569 |
NK | 802570 |
OPTIMAL | BK-5393N |
OPTIMAL | BK-5394N |
OPTIMAL | RZ-9046 |
QUINTON HA | BWC3810 |
REMSA | C1521.05 |
ROADHOUS | 1521.05 |
SWAG | 50 10 3118 |
TEXTAR | 34020700 |
TOPRAN | 302 143 |
TOPRAN | 302 471 |
TRISCAN | 8130 16068 |
TRISCAN | 8130 16069 |
TRUSTING | CF804 |
TRUSTING | CF839 |
TRW | BWF318 |
TRW | BWF354 |
TRW | BWF372 |
VALEO | 400636 |
VALEO | 400775 |
VILLAR | 623.6211 |
VILLAR | 623.6229 |
WOKING | C1521.05 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.