- Średnica tłoka [mm]: 19
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- System hamulcowy: Cylinderek ham. ze zintegrowanym korektorem siły ham.
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M12x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62403 |
ABE | C5C009ABE |
ABE | C5C017ABE |
APEC | BCY1051 |
APEC | BCY1099 |
ATE | 020200 |
ATE | 24.3219-1603.3 |
ATE | 27.3200-0303.3 |
BARUM | BAW1909 |
BENDIX | 211847B |
BENDIX | 251004B |
BORG BECK | BBW1037 |
BORG BECK | BBW1477 |
BOSCH | 0 204 116 206 |
BOSCH | 0 204 116 228 |
BOSCH | 0 986 475 622 |
BOSCH | 0 986 475 630 |
BOSCH | F 026 002 206 |
BOSCH | F 026 002 228 |
BOSCH | F 026 009 206 |
BOSCH | F 026 009 228 |
BRAKE ENG | WC1585BE |
BRAKE ENG | WC1666BE |
BRAKE ENG | WC4676 |
BRAKE ENG | WC4870 |
BREMBO | A 12 188 |
BREMBO | A 12 257 |
BREMSI | BC0077 |
BREMSI | BC1467 |
CAR | 3725C |
CAR | 3923C |
CIFAM | 101-429 |
CITRO | 4402.90 |
CITRO | 95608853 |
DELPHI | LW 25035 |
DELPHI | LW 25135 |
DJ PARTS | AW1113 |
FAG | R19062A1 |
FEBI | 09592 |
FENOX | K1926 |
FENOX | K1965 |
FERODO | FHW043 |
FERODO | FHW047 |
FTE | R19062A1 |
GIRLING | 32967411 |
GIRLING | 5004123 |
GIRLING | 5004133 |
HAVAM | CW 2548 |
HAVAM | CW 9279 |
HAVAM | CY 9279 |
HAVAM | WC09279 |
HELLA | 8AW 355 530-671 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-671 |
JPG | 3161300300 |
JURATEK | JCY1100L |
KAMOKA | 1110075 |
KAWE | W4676 |
KAWE | W4870 |
KRAFT AUTO | 6035920 |
KRAFT AUTO | 6036020 |
LPR | 4676 |
LPR | 4870 |
MAG | 359001300780 |
MAG | 360219230235 |
MAG | 360219230250 |
MAPCO | 2344 |
MAXGEAR | 19-0174 |
METELLI | 04-0429 |
METZGER | 101-429 |
MEYLE | 11-14 531 0007 |
MOPR | DWC 518 |
MOTAQUIP | VWC531 |
MOTAQUIP | VWC547 |
Motrio | 8671020619 |
NATIONAL | NWC5018 |
NK | 801919 |
NK | 803747 |
PEUGE | 4402.90 |
PEX | 1.19.380 |
PEX | 1.19.419 |
PROTECHNIC | PRH2463 |
PROTECHNIC | PRH2591 |
QUINTON HA | BWC 3462 |
QUINTON HA | BWC 6913 |
QUINTON HA | BWC 7210 |
QUINTON HA | BWC3468 |
REMSA | C1519.20 |
REMSA | C1519.33 |
ROADHOUS | 1519.20 |
ROADHOUS | 1519.33 |
SAMKO | C06702 |
SAMKO | C11372 |
SASIC | 2003060 |
SASIC | 4024904 |
SPIDAN | 83255 |
STELLOX | 05-83388-SX |
STOP | 251004S |
STOP | 251026S |
SWAG | 62 90 9592 |
TEXTAR | 34015600 |
TOPRAN | 720 261 |
TRISCAN | 8130 28025 |
TRUSTING | CF077 |
TRW | BWD123 |
TRW | BWD133 |
VALEO | 402107 |
VILLAR | 623.5217 |
VILLAR | 623.5893 |
WOKING | C1519.20 |
WOKING | C1519.33 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.