Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62858 |
ABE | C5P012ABE |
APEC | BCY1173 |
APEC | BWC8069 |
ATE | 020311 |
ATE | 24.3219-1112.3 |
BENDIX | 212012B |
BORG BECK | BBW1467 |
BOSCH | 0 204 116 175 |
BOSCH | 0 986 475 676 |
BOSCH | F 026 002 175 |
BRAKE ENG | WC1568BE |
BRAKE ENG | WC4659 |
BREMBO | A 12 256 |
BREMSI | BC0102 |
CAR | 3706 |
CIFAM | 101-579 |
CITRO | 4402.92 |
DELPHI | LW 22132 |
DJ PARTS | AW1297 |
FEBI | 102862 |
FERODO | FHW215 |
FTE | R19075A1 |
GIRLING | 32967508 |
GIRLING | 5004135 |
HAVAM | CC 2580 |
HAVAM | CW 2580 |
HAVAM | WC02580 |
HELLA | 8AW 355 532-271 |
JURATEK | JCY1018 |
KAMOKA | 1110015 |
KAWE | W4659 |
KRAFT AUTO | 6035690 |
LPR | 4659 |
MAG | 359001300480 |
MAG | 360219230398 |
MAPCO | 2377 |
METELLI | 04-0579 |
METZGER | 101-579 |
MEYLE | 11-14 531 0002 |
MOTAQUIP | VWC739 |
Motrio | 8671020608 |
NAPA | NCY1027 |
NATIONAL | NWC5030 |
NK | 803749 |
OPENPARTS | FWC3217.00 |
PEUGE | 4402.92 |
PEX | 1.19.363 |
PROTECHNIC | PRH2456 |
QUINTON HA | BWC 3503 |
REMSA | C1519.42 |
ROADHOUS | 1519.42 |
SAMKO | C11365 |
SPIDAN | C3655 |
STELLOX | 05-83463-SX |
STOP | 212012S |
SWAG | 33 10 3059 |
Stark | SKWBC-0680052 |
TEXTAR | 34016800 |
TOPRAN | 720 992 |
TRISCAN | 8130 28029 |
TRUSTING | CF102 |
TRW | BWD135 |
VALEO | 350754 |
VILLAR | 623.5036 |
WOKING | C1519.42 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.