- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- System hamulcowy: BOSCH/BENDIX
- System hamulcowy: Cylinderek ham. ze zintegrowanym korektorem siły ham.
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M12x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62864 |
ABE | C5P031ABE |
APEC | BCY1136 |
ATE | 020403 |
ATE | 24.3220-1708.3 |
BENDIX | 251055B |
BORG BECK | BBW1684 |
BOSCH | 0 204 116 245 |
BOSCH | F 026 002 245 |
BRAKE ENG | WC1594BE |
BRAKE ENG | WC4685 |
BREMBO | A 12 314 |
BREMSI | BC0146 |
CAR | 3963C |
CIFAM | 101-673 |
DELPHI | LW 21074 |
FEBI | 102820 |
FERODO | FHW238 |
GIRLING | 5005281 |
HAVAM | CW 2937 |
HAVAM | WC02937 |
HELLA | 8AW 355 531-301 |
KAMOKA | 1110088 |
KAWE | W4685 |
LPR | 4685 |
MAG | 359001301260 |
MAG | 360219230400 |
METELLI | 04-0673 |
MOTAQUIP | VWC677 |
NK | 803753 |
PEUGE | 4402.C0 |
PEUGE | 4402.C5 |
PEX | 1.20.609 |
QUINTON HA | BWC3640 |
REMSA | C1520.80 |
ROADHOUS | 1520.80 |
SAMKO | C11791 |
STOP | 251055S |
SWAG | 62 10 2820 |
TEXTAR | 34019800 |
TRISCAN | 8130 28041 |
TRUSTING | CF146 |
TRW | BWF281 |
VALEO | 402259 |
VILLAR | 623.5336 |
WOKING | C1520.80 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.