- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 32
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72785 |
ABE | C58015ABE |
AISIN | 53401-63B00 |
AISIN | AS-022R |
APEC | BCY1023 |
APEC | BWC8167 |
ASHUKI | 0972-2308 |
ATE | 20513 |
ATE | 24.3217-1726.3 |
BENDIX | 214430B |
BLUEPRINT | ADK84440 |
BLUEPRINT | ADZ94422 |
BLUEPRINT | ADZ94432 |
BORG BECK | BBW1702 |
BOSCH | 0 986 475 857 |
BOSCH | 0 986 AB8 025 |
BOSCH | F 026 009 857 |
BOSCH | F 026 A02 329 |
BOSCH | F 026 A09 738 |
BRAKE ENG | WC1895BE |
BRAKE ENG | WC5543 |
BREMBO | A 12 466 |
BREMSI | BC0543 |
CAR | 150.335 |
CAR | 4064 |
CIFAM | 101-681 |
DELPHI | LW 61278 |
DELPHI | LW 62050 |
DJ PARTS | AW1022 |
FERODO | FHW4155 |
FTE | R17086.3.1 |
GIRLING | 32980005 |
GIRLING | 5003223 |
HAVAM | CW 5260 |
HAVAM | WC05260 |
HBJAKOPART | J3248032 |
HELLA | 8AW 355 530-061 |
JAPANPAR | CS-832 |
JAPKO | 67832 |
KAISHIN | WCS137 |
KAMOKA | 1110090 |
KAVO PARTS | BWC-8004 |
KAWE | W5376 |
KAWE | W5543 |
LPR | 5543 |
MAXGEAR | 19-0603 |
METELLI | 04-0681 |
METZGER | 101-681 |
MGA | C1972 |
MOTAQUIP | VWC770 |
NK | 805204 |
PEX | 1.17.649 |
PROTECHNIC | PRH2641 |
QUINTON HA | BWC 3666 |
QUINTON HA | JWC 8356 |
REMSA | C1517.47 |
ROADHOUS | 1517.47 |
ROVER | 277942300125 |
SAMKO | C29921 |
SPIDAN | 83419 |
STELLOX | 05-83008-SX |
SUBAR | 5340163B00 |
SUZUK | 5340163B00 |
TEXTAR | 34085500 |
TRISCAN | 8130 69007 |
TRUSTING | CF543 |
TRW | BWC223 |
VALEO | 400763 |
VILLAR | 623.5348 |
WOKING | C1517.47 |
ROVER
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.