- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- System hamulcowy: AISIN
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 35
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C52034ABE |
AISIN | AT-032 |
AISIN | WCT-039 |
AP | 44121 |
APEC | BCY1004 |
ATE | 24.3217-1728.3 |
BLUEPRINT | ADT34436 |
BORG BECK | BBW1699 |
BOSCH | 0 986 475 918 |
BOSCH | 0 986 AB8 139 |
BOSCH | F 026 009 918 |
BOSCH | F 026 A07 679 |
BRAKE ENG | WC1901BE |
BRAKE ENG | WC4347 |
BREMBO | A 12 560 |
BREMSI | BC1623 |
BREMSI | CD5308V |
CAR | 150.085 |
CAR | 4072 |
CIFAM | 101-990 |
DELPHI | LW62053 |
FEBI | 104286 |
FERODO | FCR239A |
FERODO | FCR308A |
FERODO | FHW4123 |
GIRLING | 5003229 |
HAVAM | WC30255 |
HBJAKOPART | J3232095 |
JAPANPAR | CS-230 |
JAPKO | 67230 |
KAWE | W5562 |
LPR | 5562 |
METELLI | 04-0990 |
MGA | C1344 |
MOTAQUIP | VWC773 |
NK | 804557 |
PEX | 1.17.653 |
QUINTON HA | BWC 3669 |
QUINTON HA | RF 17041 |
REMSA | C1517.54 |
ROADHOUS | 1517.54 |
SAMKO | C26947 |
SEIKEN | 130-11347 |
SPIDAN | C3738 |
TEXTAR | 93309200 |
TOYOT | 47550-42010 |
TRISCAN | 8130 13038 |
TRUSTING | CF832 |
TRW | BWC229 |
VILLAR | 623.6365 |
WOKING | C1517.54 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.