- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- System hamulcowy: TRW
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 31,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72942 |
ABE | C52037ABE |
AISIN | AT-047R |
APEC | BCY1280 |
APEC | BWC8196 |
ASHUKI | 0972-9402 |
ATE | 20484 |
ATE | 24.3220-1726.3 |
BLUEPRINT | ADT34460 |
BORG BECK | BBW1746 |
BOSCH | 0 986 475 884 |
BRAKE ENG | WC1810BE |
BRAKE ENG | WC5135 |
BREMBO | A 12 331 |
CAR | 4859 |
CIFAM | 101-802 |
DELPHI | LW62095 |
ERT | 300293 |
FERODO | FHW422 |
FTE | R200044.2.1 |
GIRLING | 5005292 |
HAVAM | WC30413 |
HBJAKOPART | J3242049 |
HELLA | 8AW 355 530-101 |
JAPANPAR | CS-203 |
JAPKO | 67203 |
KAISHIN | WCT305 |
KAMOKA | 1110094 |
KAVO PARTS | BWC-9009 |
KAWE | W5135 |
LPR | 5135 |
MAG | 359001301370 |
METELLI | 04-0803 |
METZGER | 101-802 |
MGA | C1956 |
MOTAQUIP | VWC791 |
NATIONAL | NWC5047 |
NK | 804553 |
PEX | 1.20.650 |
PEX | 1.20.651 |
PROTECHNIC | PRH2704 |
QUINTON HA | BWC3754 |
REMSA | C1520.92 |
ROADHOUS | 1520.92 |
SAMKO | C03013 |
STELLOX | 05-85577-SX |
TEXTAR | 34022000 |
TOYOT | 47550-05030 |
TOYOT | 47550-05040 |
TRISCAN | 8130 13031 |
TRUSTING | CF577 |
TRW | BWF292 |
VILLAR | 623.5986 |
WOKING | C1520.92 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.