Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90302 |
APEC | BCY1497 |
APEC | BWC8231 |
ATE | 24.3217-1729.3 |
BENDIX | 214572B |
BLUEPRINT | ADG04443 |
BLUEPRINT | ADG04483 |
BORG BECK | BBW1881 |
BORG BECK | BBW1914 |
BOSCH | 0 986 475 946 |
BOSCH | F 026 009 946 |
BOSCH | F 026 A02 371 |
BRAKE ENG | WC1516BE |
BRAKE ENG | WC1673BE |
BREMBO | A 12 625 |
BREMSI | BC1574 |
CAR | 4348 |
CIFAM | 101-1002 |
CIFAM | 101-957 |
DELPHI | LW90111 |
DJ PARTS | AW1350 |
FERODO | FHW4520 |
GIRLING | 5003222 |
GIRLING | 5003264 |
GIRLING | 5003287 |
HAVAM | WC30294 |
HYUNDAI | 58330-1G000 |
JAPANPAR | CS-K08 |
JAPKO | 67K08 |
JURID | 214572J |
KAVO PARTS | BWC-3035 |
KAVO PARTS | BWC-4011 |
KAWE | W4564 |
KAWE | W4878 |
KIA | 58330-1G000 |
KIA | 58330-FD100 |
KIA | 58330-FD200 |
LPR | 4878 |
MAG | 359001301110 |
MAG | 360219230506 |
METELLI | 04-0957 |
METELLI | 04-1002 |
NIPPARTS | J3230303 |
NK | 803506 |
NPS | H323I41 |
NPS | K323A19 |
OPENPARTS | FWC3320.00 |
PROTECHNIC | PRH2810 |
STELLOX | 05-85505-SX |
Stark | SKWBC-0680045 |
TRISCAN | 8130 18008 |
TRISCAN | 8130 43021 |
TRUSTING | CF834 |
TRUSTING | CF969 |
TRW | BWC222 |
TRW | BWC264 |
TRW | BWC287 |
TRW | BWC708 |
TRW | BWZ721 |
VALEO | 400782 |
VILLAR | 623.6511 |
VILLAR | 623.6554 |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.