- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica [mm]: 27
- Rozstaw srub mocujących: 36
- Wymiar gwintu: 10X1
- Materiał: Żeliwo
- Ilość montowana w aucie: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52925X |
AKRON-MALÒ | 90221 |
ATE | 24322617023 |
BBFREDLINE | 10PG000 |
BENDIX | 212411B |
BORG BECK | BBW1669 |
BOSCH | 0986475906 |
BREMBO | A12567 |
BREMSI | BC0182 |
CAR | 3219 |
CIFAM | 101635 |
CITRO | 4402E4 |
CITRO | 4403A3 |
DELPHI | LW21057 |
FEBI | 12015 |
FERODO | FHW4108 |
FIAT | 9949459 |
FRITECH | CF182 |
FTE | R2601321 |
FTE | R2702A1 |
IAP | 703-03043 |
JAPANPAR | CD-618 |
JAPKO | 65618 |
KAWE | W4085 |
LPR | 4085 |
MAG | 360219230418 |
METELLI | 040635 |
MEYLE | 11-14 531 0023 |
OPENPARTS | FWC305600 |
PIAGGIO | 837071 |
RENAU | 8671020578 |
RIDEX | 277W0019 |
SWAG | 70 91 2015 |
TRUSTING | CF182 |
TRW | BWN240 |
TRW | BWN523 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.