Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72868 |
ADVICS | WCT-039 |
AISIN | WCT-039 |
AKRON-MALÒ | 90196 |
ASHUKI | 0969-5902 |
BBFREDLINE | 10TO012 |
BENDIX | 34181 |
BLUEPRINT | ADT34436 |
BORG BECK | BBW1699 |
BOSCH | 0 986 475 918 |
BOSCH | 0 986 AB8 139 |
BOSCH | F 026 009 918 |
BOSCH | F 026 A07 679 |
BREMBO | A 12 560 |
BREMSI | BC1623 |
CAR | 4072 |
CIFAM | 101-990 |
DELPHI | LW62053 |
FERODO | FHW4123 |
FIRST LINE | FBW1699 |
FRITECH | CF832 |
GIRLING | 5003229 |
HBJAKOPART | J3232095 |
JAPANPAR | CS-230 |
JAPKO | 67230 |
KAWE | W5562 |
LPR | 5562 |
METELLI | 04-0990 |
MGA | C1344 |
NIPPARTS | J3232095 |
NK | 804557 |
NPS | T323A108 |
PEX | 1.17.653 |
REMSA | C1517.54 |
ROADHOUS | 1517.54 |
SBS | 804557 |
STELLOX | 05-85525-SX |
TOYOT | 47550-42010 |
TRISCAN | 8130 13038 |
TRUSTING | CF832 |
TRW | BWC229 |
VILLAR | 623.6365 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.