- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 19
- Średnica zabudowy [mm]: 23,7
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2563 |
ADVICS | WCT-012 |
ADVICS | WCT-014 |
ADVICS | WCT-105 |
AISIN | WCT-014 |
AKRON-MALÒ | 90223 |
ASHUKI | 0969-6502 |
ASHUKI | T054-01 |
ASHUKI | T059-05 |
ASHUKI | T059-06 |
ASHUKI | T059-45 |
ATE | 24.3219-1712.3 |
ATE | 24.3219-1730.3 |
BBFREDLINE | 10TO005 |
BENDIX | 214434B |
BLUEPRINT | ADT34413 |
BLUEPRINT | ADT34432 |
BOSCH | 0 986 475 651 |
BOSCH | 0 986 475 735 |
BREMSI | BC0212 |
BREMSI | BC0314 |
CIFAM | 101-671 |
DELPHI | LW60175 |
DELPHI | LW61166 |
FEBEST | 0178-190RR |
FTE | R190002.2.1 |
HAVAM | 101-267 |
HAVAM | 101-671 |
HBJAKOPART | J3232056 |
HBJAKOPART | J3242005 |
HBJAKOPART | J3242045 |
HONGYAN | 10TO005 |
IAP | 703-17080 |
IAP | 703-17080E |
IAP | 703-17090 |
IAP | 703-17090E |
IPS PARTS | ICR-4294 |
JAPANPAR | CS-294 |
JAPKO | 67294 |
KAISHIN | WCT151 |
KAVO PARTS | BWC-9025 |
LPR | 4340 |
LPR | 5114 |
LUCAS_ELEC | BWD228 |
LUCAS_ELEC | BWD266 |
MAG | 360219230393 |
MAPCO | 2548 |
MDR | MWC-2294 |
METELLI | 04-0267 |
METELLI | 04-0671 |
METZGER | 101-267 |
METZGER | 101-671 |
NIPPARTS | J3242001 |
NK | 804530 |
NK | 804546 |
OPTIMAL | RZ-3351 |
PATRON | PBC5114 |
PEX | 1.19.190 |
PEX | 1.19.624 |
QUINTON HA | BWC3074 |
QUINTON HA | BWC3776 |
STELLOX | 05-83269-SX |
STELLOX | 05-83270-SX |
TEXTAR | 34010200 |
TOYOT | 47550-20130 |
TOYOT | 47550-20140 |
TOYOT | 47550-20141 |
TOYOT | 47550-20150 |
TOYOT | 47550-32010 |
TOYOT | 47550-39285 |
TOYOT | 4755020180 |
TOYOT | 47570-20180 |
TRISCAN | 8130 13012 |
TRISCAN | 8130 13029 |
TRW | BWD266 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.