- Średnica [mm]: 15,9
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2712 |
ALCOZYP | AWC3549 |
APEC | BCY1097 |
ATE | 03.3215-2311.3 |
ATE | 3321523113 |
AUDI | 861611051A |
AUDI | 861611053A |
AUDI | 861611053B |
AUTODELTA | 70226 |
BENDIX | 212008B |
BENDIX | 222008B |
BENDIX | 622124 |
BETTAPARTS | BBC800 |
BORG BECK | BBW1267 |
BOSCH | 0 986 475 438 |
BOSCH | 475438W |
BOSCH | 986475438 |
BOSCH | WC610 |
BRAKE ENG | WC1769BE |
BRAKE ENG | WC4999 |
BRAKE ENG | WCO4999 |
BRAKE FIT | BWC8124 |
BRAKEWORLD | BC34 |
BREMBO | A 12 083 |
BROVEX-NEL | C 1439 |
BROVEX-NEL | C 1458 |
CHASE | C146 |
CIFAM | 101-226 |
CIFAM | 101226 |
DELPHI | LW42311 |
EBC BRAKES | EBC 010 |
FEBI | 02894 |
FERODO | FHW005 |
FERODO | FHY005 |
GSF | 654VG0230 |
LPR | 4999 |
METELLI | 04-0226 |
MOPR | DWC342 |
MOTAQUIP | VWC204 |
NK | 804709 |
QUINTON HA | BWC3336 |
SEAT | 861 611 053A |
SEAT | 861611053A |
SEAT | 861611053B |
TRISCAN | 8130-29009 |
TRUPART | TWC 1458 |
TRW | BWB111 |
TRW | BWB111A |
UNIPART | GWC1852 |
VAG | 861 611 051 A |
VAG | 861 611 053 A |
VAG | 861 611 053 B |
VW | 861611051A |
VW | 861611053A |
VW | 861611053B |
benson | CY0226 |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.