Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
VAG | 1J0 611 053 |
VAG | 357 611 053 B |
VAG | 3A0 611 053 |
AUDI
|
SEAT
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Bugiad działa na rynku od 2001 roku. Przez ten czas zdążyła zdobyć spore doświadczenie, udoskonalić produkty oraz znacząco poszerzyć ofertę. Od początku istnienia firmy jej siedziba mieści się w Niemczech. Przedsiębiorstwo oferuje dzisiaj części samochodowe z licznych kategorii produktowych. Niemniej jednak wciąż jest znane przede wszystkim jako producent części karoserii. Drzwi, klapy samochodowe, zderzaki czy błotniki Bugiad są wysoko cenione w Niemczech oraz na wielu innych rynkach europejskich. Jednak to dopiero początek długiej listy części samochodowych Bugiad. Firma oferuje również między innymi elementy układu napędowego, osłony i odboje, a nawet części hamulcowe. Coraz ważniejszą rolę w ofercie producenta odgrywają części układu oświetlenia pojazdu, w tym kompletne reflektory. Asortyment producenta jest stale poszerzany. Części Bugiad słyną z wysokiej jakości wykonania przy jednocześnie stosunkowo niskich cenach. Stosunek ceny do jakości jest bardzo korzystny, między innymi za sprawą wdrożenia innowacyjnych rozwiązań w zakresie dystrybucji produktów. Oszczędności w tym obszarze umożliwiają nie tylko obniżenie cen produktów, ale również wyższe inwestycje w badania laboratoryjne, które skutkują doskonaleniem części Bugiad.