Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62855X |
AKRON-MALÒ | 90118 |
APEC | BCY1329 |
APEC | BWC8052 |
ATE | 020374 |
ATE | 24.3219-1704.3 |
BARUM | BAW1906 |
BENDIX | 212247B |
BOSCH | 0 204 116 181 |
BOSCH | F 026 002 181 |
BOSCH | F 026 009 181 |
BRAKE ENG | WC1454BE |
BRAKE ENG | WC1831BE |
BRAKE ENG | WC4482 |
BREMBO | A12293 |
BREMBO | A12578 |
CITRO | 4402.A7 |
DELPHI | LW16008ALU |
DELPHI | LW21060 |
DELPHI | LW22174 |
DELPHI | LW70343 |
FEBI | 171140 |
FERODO | FHW214 |
FERODO | FHW4403 |
FIAT | 7077609 |
FIAT | 71738326 |
FIAT | 9566949780 |
FIRST LINE | FBW1626 |
FRITECH | CF094 |
FTE | R19070A1 |
HELLA | 355532241 |
HELLA | 8AW 355 532-241 |
INBRA | WCY3029 |
INBRA | WCY3214 |
LANCIA | 71738326 |
LANCIA | 9566949780 |
LPR | 4482 |
LPR | 5161 |
MAG | 360219230348 |
MAPCO | 2079 |
METELLI | 04-0642 |
MEYLE | 2145310009 |
MGA | C1781 |
NK | 801926 |
OPENPARTS | FWC3024.00 |
OPENPARTS | FWC3052.00 |
PEUGE | 4402.A7 |
QUINTON HA | BWC3577 |
QUINTON HA | BWC3727 |
RAICAM | 85304300 |
REMSA | C1519.05 |
RHIAG | NT3029 |
RHIAG | NT3214 |
SAMKO | C07088 |
SBS | 1340801926 |
SEIM | 7075 |
SWAG | 33 10 0725 |
TOPRAN | 721 000 |
TRISCAN | 813010038 |
TRW | BWD121 |
TRW | BWD326 |
VALEO | 402000 |
VILLAR | 6235042 |
VILLAR | 6236462 |
WOKING | C1519.05 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.