- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 17,4
- Średnica zabudowy [mm]: 35,6
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72793X |
AKRON-MALÒ | 90253 |
ASHUKI | 0969-7308 |
BBFREDLINE | 10SZ006 |
BLUEPRINT | ADK84441 |
BOSCH | 0 986 475 856 |
BREMBO | A 12 467 |
BREMSI | BC0544 |
CIFAM | 101-682 |
DELPHI | LW62051 |
HAVAM | 101-682 |
HBJAKOPART | J3238037 |
HONGYAN | 10SZ006 |
IAP | 703-16091 |
IPS PARTS | ICR-4837 |
JAPANPAR | CS-837 |
JAPKO | 67837 |
KAISHIN | WCS138 |
KAVO PARTS | BWC-8003 |
LPR | 5544 |
LUCAS_ELEC | BWC224 |
MDR | MWC-2837 |
METELLI | 04-0682 |
METZGER | 101-682 |
NIPPARTS | J3238037 |
NK | 805203 |
PATRON | PBC5544 |
PEX | 1.17.648 |
QUINTON HA | BWC3667 |
SUBAR | 5340263B00 |
SUBAR | 96066568 |
SUZUK | 44100EB70A |
SUZUK | 53402-63B00-000 |
TEXTAR | 34085400 |
TRISCAN | 8130 69008 |
TRW | BWC224 |
SUBARU
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.