- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 20,5
- Średnica zabudowy [mm]: 27,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72897 |
AISIN | AO-002 |
AKRON-MALÒ | 90168 |
AKRON-MALÒ | 90243 |
ASHUKI | 0969-0090 |
ATE | 020448 |
ATE | 24322017193 |
BBFREDLINE | 10DW004 |
BENDIX | 214549B |
BLUEPRINT | ADG04438 |
BOSCH | 0 986 475 890 |
BREMSI | BC0679 |
CHEVR | 95194945 |
CHEVR | 96312155 |
CIFAM | 101-843 |
DAEWOO | 96312155 |
DELPHI | LW62101 |
FTE | R200001A1 |
HBJAKOPART | J3230900 |
HONGYAN | 10DW004 |
IAP | 703-20050 |
IAP | 703-20050G |
IPS PARTS | ICR-4W03 |
JAPANPAR | CS-W03 |
JAPKO | 67W03 |
KAISHIN | WCDW005 |
KAVO PARTS | BWC-1001 |
LPR | 4084 |
LUCAS_ELEC | BWA137 |
MDR | MWC-2W03 |
METELLI | 04-0843 |
NIPPARTS | J3230900 |
PATRON | PBC4084 |
STELLOX | 05-85473-SX |
STELLOX | 05-85486-SX |
TEXTAR | 34019100 |
TRW | BWA137 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.