- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Otwór - śr. 1 [mm]: 19
- Średnica zabudowy [mm]: 37,4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72986 |
AISIN | AY-015R |
AKRON-MALÒ | 90185 |
ASHUKI | 0972-3150 |
ATE | 24321917203 |
BBFREDLINE | 10HY014 |
BENDIX | 212334B |
BLUEPRINT | ADG04436 |
BLUEPRINT | ADG04437 |
BLUEPRINT | ADH24431 |
BOSCH | 0986475854 |
BREMSI | BC0837 |
CIFAM | 101708 |
DELPHI | LW39035 |
FTE | R19097.8.1 |
HAVAM | 101-708 |
HBJAKOPART | J3240513 |
HBJAKOPART | J3240520 |
HONGYAN | 10HY014 |
HYUNDAI | 58380-25000 |
HYUNDAI | 58380-2D000 |
IAP | 703-07022 |
IAP | 703-07094 |
IPS PARTS | ICR-4H12 |
JAPANPAR | CS-H14 |
JAPKO | 67H14 |
KAISHIN | WCY032 |
KAVO PARTS | BWC-3004 |
LPR | 4037 |
MDR | MWC-2H14 |
METELLI | 04-0708 |
METELLI | 040707 |
NIPPARTS | J3240513 |
NK | 803414 |
STELLOX | 05-83270-SX |
STELLOX | 05-85460-SX |
TEXTAR | 34018400 |
TRW | BWD227 |
TRW | BWD287 |
HYUNDAI
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.