Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-67-05-576 |
4X4 ESTANF | EST-67-05-577 |
A.B.S. | 72885X |
A.B.S. | 72887X |
A.Z. Meist | AZMT-44-111-1134 |
ABE | C50508ABE |
ABE | C50509ABE |
AISIN | AY-011L |
AISIN | AY-011R |
AKRON-MALÒ | 90144 |
AKRON-MALÒ | 90145 |
ASHIKA | 67-05-576 |
ASHIKA | 67-05-577 |
ASHUKI | 0969-7050 |
AUTO CYLIN | CPD.HYU403 |
AUTO CYLIN | CPD.HYU404 |
AUTO-SPEED | 290CR00602 |
AUTO-SPEED | 290CR00603 |
BBFREDLINE | 10HY032 |
BBFREDLINE | 10HY033 |
BOSCH | 0 986 475 944 |
BOSCH | 0 986 475 945 |
BOSCH | 0 986 AB8 171 |
BOSCH | 0 986 AB8 172 |
BRAKE ENG | WC1787BE |
BRAKE ENG | WC1788BE |
BRAXIS | AJ2150 |
BRAXIS | AJ2151 |
BREMBO | A 12 456 |
BREMBO | A 12 457 |
BREMSI | BC0711 |
BREMSI | BC0712 |
BSF | 04444 |
BSF | 04445 |
CAR | 4848 |
CAR | 4849 |
CIFAM | 101-922 |
CIFAM | 101-923 |
Caliper EP | R227 |
DELPHI | LW62086 |
DELPHI | LW62087 |
DIAMAX | N03365 |
DIAMAX | N03366 |
DJ PARTS | AW1299 |
FERODO | FHW4152 |
FERODO | FHW4165 |
FRITECH | CF711 |
FRITECH | CF712 |
FTE | R200039.2.1 |
FTE | R200040.2.1 |
GIRLING | 5005329 |
GIRLING | 5005343 |
HBJAKOPART | J3230507 |
HBJAKOPART | J3240503 |
HELLA | 8AW 355 530-791 |
HELLA | 8AW 355 530-801 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-791 |
HELLAPAGID | 8AW 355 530-801 |
HYUNDAI | 58320-44210 |
HYUNDAI | 58320-44220 |
HYUNDAI | 58320-44220 S1 |
HYUNDAI | 58420-44210 |
HYUNDAI | 58420-44220 |
IAP | 703-07060 |
IAP | 703-07061 |
IOTO | 10202-21106 |
IOTO | 10202-21107 |
JAPANPAR | CS-576 |
JAPANPAR | CS-577 |
JAPKO | 67576 |
JAPKO | 67577 |
JPN | 50H0518-JPN |
JPN | 50H0519-JPN |
JPN | 50H0525-JPN |
JPN | 50H0526-JPN |
KAISHIN | WCY008 |
KAISHIN | WCY009 |
KAVO PARTS | BWC-3017 |
KAVO PARTS | BWC-3018 |
KAWE | W5107 |
KAWE | W5108 |
KAWE | W70984 |
LPR | 5107 |
LPR | 5108 |
MAG | 359001301130 |
MANDO | EX5832044220 |
MANDO | EX5842044220 |
MDR | MWC-2576 |
MDR | MWC-2577 |
MDR | MWC-2H27 |
METELLI | 04-0922 |
METELLI | 04-0923 |
NIPPARTS | J3230507 |
NIPPARTS | N3240521 |
NK | 803403 |
NK | 803404 |
NPS | H323I21 |
NPS | H323I25 |
OPENPARTS | FWC3383.00 |
OPENPARTS | FWC3384.00 |
Oyodo | 50H0518-HYU |
Oyodo | 50H0518-OYO |
Oyodo | 50H0519-HYU |
Oyodo | 50H0519-OYO |
Oyodo | 50H0525-HYU |
Oyodo | 50H0525-OYO |
Oyodo | 50H0525LUC |
Oyodo | 50H0526-HYU |
Oyodo | 50H0526-OYO |
PEMEBLA | JAPCS-576 |
PEMEBLA | JAPCS-577 |
PROTECHNIC | PRH2695 |
PROTECHNIC | PRH2696 |
QH BENELUX | WC30411 |
REMSA | C1520.75 |
REMSA | C1520.76 |
REMSA | C1521.17 |
ROADHOUS | 1520.75 |
ROADHOUS | 1520.76 |
ROADHOUS | 1521.17 |
SAMKO | C24802 |
SAMKO | C24803 |
SBS | 1340803403 |
SBS | 1340803404 |
SIGMAUTO | BC0711 |
SIGMAUTO | BC0712 |
TEXTAR | 34021500 |
TRISCAN | 8130 43016 |
TRISCAN | 8130 43017 |
TRUSTING | CF711 |
TRUSTING | CF712 |
TRW | BWF324 |
TRW | BWF329 |
TRW | BWF343 |
VILLAR | 623.5312 |
VILLAR | 623.5313 |
WOKING | C1520.75 |
WOKING | C1520.76 |
WOKING | C1521.17 |
HYUNDAI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.