Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2847 |
AKRON-MALÒ | 89529 |
ATE | 24.3220-1107.3 |
ATE | 24322011073 |
BENDIX | 212298B |
BORG BECK | BBW1618 |
BOSCH | 0 986 475 816 |
BOSCH | F 026 009 816 |
BRAKE ENG | WC1448BE |
BREMBO | A 12 275 |
BREMBO | A12275 |
CAR | 3008 |
CIFAM | 101-442 |
DELPHI | LW15971 |
FEBI | 102714 |
FERODO | FHW209 |
FIAT | 9945980 |
FIRST LINE | FBW1618 |
FRITECH | CF090 |
FTE | R20070A1 |
GIRLING | 5005262 |
HELLA | 8AW 355 532-591 |
HELLAPAGID | 8AW355532591 |
JURID | 212298J |
KAWE | W4474 |
LPR | 4474 |
MAG | 360219230166 |
MAG | BSW0166 |
MAPCO | 2037 |
METELLI | 04-0442 |
METZGER | 101442 |
MEYLE | 214 531 0004 |
MGA | C1120 |
NK | 802336 |
NUOVA TECN | 3008 |
OPENPARTS | FWC3007.00 |
OPTIMAL | RZ-3485 |
PAGID | 72159 |
PAGID | 72203 |
PEX | 120565 |
QUINTON HA | BWC3541 |
REMSA | C152001 |
SAMKO | CO7111 |
TEXTAR | 34026500 |
TRISCAN | 813015032 |
TRUSTING | CF090 |
TRW | BWF262 |
VALEO | 402206 |
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.