Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52094 |
A.B.S. | 52094X |
A.B.S. | 52160 |
A.B.S. | 52160X |
AKRON-MALÒ | 89532 |
APEC | BCY1202 |
ATE | 020296 |
ATE | 24.3226-1101.3 |
BENDIX | 212213B |
BENDIX | 212231B |
BORG BECK | BBW1032 |
BOSCH | 0 986 475 612 |
BOSCH | 986475612 |
BRAKE ENG | WC1443BE |
BRAKE ENG | WC4469 |
BREMBO | A 12 164 |
CAR | 3213 |
CIFAM | 101-250 |
CITRO | 4402 81 |
CITRO | 9940558 |
CITRO | ZF 099 405 58 |
DELPHI | LW31840 |
DELPHI | LW36020 |
FERODO | FHW213 |
FERODO | FHY213 |
FIAT | 71739130 |
FIAT | 9940558 |
FIAT | 9945939 |
FIRST LINE | FBW1032 |
FTE | R2701A1 |
GIRLING | 5010103 |
HELLA | 8AW 355 533-491 |
JURID | 212213J |
LPR | 4469 |
MAG | 360219230161 |
MAG | BSW0161 |
METELLI | 04-0250 |
METZGER | 101250 |
MGA | C1759 |
NK | 809955 |
NUOVA TECN | 3213 |
OPTIMAL | RZ-3480 |
PEUGE | 4402 81 |
PEUGE | 9940558 |
PEX | 127268 |
PSA | 4402.81 |
PSA | ZF09940558 |
QUINTON HA | BWC3338 |
QUINTON HA | BWC3539 |
QUINTON HA | RF27001 |
REMSA | C1526.00 |
SAMKO | C07639 |
TEXTAR | 34045300 |
TRISCAN | 813015017 |
TRISCAN | 813028025 |
TRUSTING | CF210 |
TRW | 3266020 |
TRW | 32660813 |
TRW | 32661840 |
TRW | 32866020 |
TRW | BWN103 |
UNIPART | GWC1759 |
VALEO | 402020 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.