Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89566 |
APEC | BCY1273 |
ATE | 24322011163 |
BENDIX | 211962B |
BENDIX | 212337B |
BORG BECK | BBW1623 |
BOSCH | 0 204 116 158 |
BOSCH | 0 986 475 871 |
BOSCH | F 026 002 158 |
BOSCH | F 026 009 871 |
BRAKE ENG | WC1460BE |
BREMBO | A 12 279 |
BREMBO | A12292 |
CAR | 3022 |
CAR | 3025 |
DELPHI | LW17943 |
DELPHI | LW21962 |
DELPHI | LW70226 |
FEBI | 173362 |
FERODO | FHW227 |
FERODO | FHW303 |
FERODO | FHY227 |
FIAT | 0060809966 |
FIAT | 60809966 |
FIAT | 71737951 |
FIAT | 9947943 |
FIRST LINE | FBW1623 |
GIRLING | 5005303 |
HELLA | 8AW 355 532-571 |
JURID | 211962J |
LPR | 4488 |
MAG | 360219230331 |
MAG | 360219230349 |
MAG | 360219230375 |
METELLI | 040612 |
METZGER | 101612 |
MGA | C1254 |
PAGID | 72211 |
PEX | 120583 |
QUINTON HA | BWC3611 |
REMSA | C1520.66 |
REMSA | C152072 |
SAMKO | C07999 |
SWAG | 33 10 1757 |
TEXTAR | 34026000 |
TRISCAN | 813012005 |
TRUSTING | CF135 |
TRW | BWF303 |
VALEO | 402001 |
WOKING | C1520.66 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.