- Średnica [mm]: 25,4
- Materiał: Żeliwo
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62848 |
A.B.S. | 62848X |
APEC | BCY1363 |
ATE | 24322511033 |
BENDIX | 212343B |
BENDIX | 221506B |
BORG BECK | BBW1661 |
BORG BECK | BBW1777 |
BOSCH | 0 204 116 173 |
BOSCH | 0 204 116 251 |
BOSCH | 0 204 116 578 |
BOSCH | 204116173 |
BOSCH | F 026 002 173 |
BOSCH | F 026 002 578 |
BOSCH | F 026 A02 324 |
BOSCH | F 026 A02 390 |
BRAKE ENG | WC1563BE |
BREMBO | A12249 |
BREMBO | A12400 |
CAR | 4406 |
CAR | 4415 |
DAIHA | 47580-87310-000 |
DELPHI | LW26506 |
FEBI | 19626 |
FERODO | FHW218 |
FERODO | FHW4042 |
FERODO | FHY218 |
FIRST LINE | FBW1661 |
FIRST LINE | FBW1777 |
FORD | 4055730 |
FORD | 6464706 |
FORD | 92VB-2261-CA |
FORD | YC15-2261-AA |
FTE | R25048A1 |
GIRLING | 5008204 |
HBJAKOPART | J3231019 |
HELLA | 8AW 355 533-341 |
JURID | 212343J |
JURID | 251067J |
LPR | 4068 |
MAG | 360219230337 |
MAPCO | 2652 |
METELLI | 04-0618 |
METZGER | 101618 |
MEYLE | 714 531 0004 |
MGA | C1471 |
NISSA | 44100-9X125 |
NK | 802565 |
NK | 802568 |
OPTIMAL | RZ-3648 |
PAGID | 72214 |
PBR | JB9545 |
PEX | 125603 |
QUINTON HA | BWC3547 |
QUINTON HA | RF25009 |
REMSA | C152508 |
SWAG | 50919626 |
TEXTAR | 34043500 |
TRISCAN | 813016058 |
TRUSTING | CF180 |
TRW | 32967613 |
VALEO | 400633 |
FORD
|
LDV
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.