- Średnica tłoka [mm]: 20,64
- Materiał: Aluminium
- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Ciężar [kg]: 0,171
- Dla numeru OE: 16 071 388 80
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 20533PU |
4U Autopa | 72647PU |
A.B.S. | 52882 |
ABE | C5P045ABE |
ABTEX | ACY1039 |
AKRON-MALÒ | 90330 |
APEC | BCY1522 |
APEC | BWC8238 |
ATE | 24.3220-1743.3 |
AUTO-SPEED | 290CL00060 |
AUTO-SPEED | 290CR00060 |
BORG BECK | BBW1917 |
BOSCH | F 026 002 028 |
BRAKE ENG | WC2059BE |
BRAXIS | AJ2115 |
BREMBO | A 12 B94 |
BREMSI | BC0921 |
BSF | 04575 |
CAR | 4211 |
CIFAM | 101-1048 |
CITRO | 16 071 388 80 |
Caliper EP | BBW1917 |
DEEVO | BI02083 |
DELPHI | LW90119 |
DIAMAX | N03253 |
FERODO | FHW4681 |
FRITECH | CF921 |
FTE | 9210169 |
FTE | R200064.7.1 |
GIRLING | 5005355 |
HELLA | 8DB 355 022-511 |
HELLAPAGID | 8DB 355 022-511 |
JPG | 4363900610 |
JURATEK | JCY1039 |
KAVO PARTS | BWC-10004 |
KAWE | W5209 |
LPR | 5209 |
METELLI | 04-1048 |
METZGER | 101-1048 |
MGA | C1878 |
MGA | PM922878 |
MOTAQUIP | VWC919 |
Motrio | 8550501848 |
NAPA | NCY1039 |
NATIONAL | NWC5094 |
NK | 803760 |
OPEL | 16 071 388 80 |
OPENPARTS | FWC3433.00 |
OPTIMAL | RZ-9120 |
PEUGE | 16 071 388 80 |
PROTECHNIC | PRH2824 |
SAMKO | C31198 |
SASIC | 6250001 |
SIGMAUTO | BC0921 |
SWAG | 64 10 3128 |
TEXTAR | 34127700 |
TEXTAR | 84077201 |
TOPRAN | 624 304 |
TRISCAN | 8130 10051 |
TRUSTING | CF921 |
TRW | BWF355 |
VALEO | 400781 |
VAUXH | 16 071 388 80 |
VILLAR | 623.B319 |
CITROËN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.