- Otwór o śr[mm]: 19,05
- Materiał: Aluminium
- Techniczny numer informacyjny: AW3148
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90213 |
AKRON-MALÒ | 90291 |
ASHUKI | 09695408 |
ATE | 020511 |
ATE | 24321917563 |
BENDIX | 212420B |
BLUEPRINT | ADK84459 |
BOSCH | 0204011407 |
BOSCH | 0986475951 |
BRAKE ENG | WC1655BE |
CIFAM | 101875 |
DELPHI | LW90057 |
FERODO | FHW4093 |
FIAT | 71742838 |
FIAT | 71768443 |
FIAT | 71768649 |
FIAT | 77362617 |
FTE | R19001731 |
GIRLING | 5004100 |
GIRLING | 5004316 |
GIRLING | 5004327 |
HELLAPAGID | 355531481 |
KAWE | W4098 |
LANCIA | 71742838 |
LANCIA | 77362617 |
LPR | 4098 |
LPR | 4851 |
MAG | 360219230445 |
METELLI | 040875 |
METZGER | 101875 |
NIPPARTS | N3238045 |
NK | 805212 |
NUOVA TECN | 3035 |
NUOVA TECN | 3143 |
OPEL | 4701545 |
OPEL | 4701634 |
OPEL | 93193435 |
OPEL | 95516391 |
OPEL | 95521081 |
QH BENELUX | WC30109 |
SUZUK | 5340162J00 |
SUZUK | 5340162J00000 |
SUZUK | 5340162J10 |
SUZUK | 5340162J11 |
TEXTAR | 34010700 |
TRUSTING | CF776 |
TRUSTING | CF808 |
TRW | 32660318 |
TRW | BWD316 |
TRW | BWD327 |
VAUXH | 93193435 |
VAUXH | 95516391 |
VAUXH | 95521081 |
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.