Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHUKI | 09693408 |
ATE | 020494 |
ATE | 24321517023 |
BENDIX | 214545B |
BLUEPRINT | ADK84439 |
BRAKE ENG | WC1808BE |
BRAKE ENG | WC5133 |
BREMBO | A12576 |
CIFAM | 101825 |
CIFAM | 101891 |
DELPHI | LW62100 |
FERODO | FHW4036 |
FTE | R1504031 |
GIRLING | 5002171 |
HELLAPAGID | 355531701 |
JAPANPAR | CS799 |
JAPANPAR | CS841 |
KAWE | W5133 |
LPR | 5133 |
METELLI | 040825 |
METELLI | 040891 |
METZGER | 101825 |
METZGER | 101891 |
NIPPARTS | J3238044 |
NIPPARTS | J3238046 |
NK | 805206 |
NK | 805211 |
NUOVA TECN | 3949 |
QH BENELUX | WC05874 |
SUBAR | 26221KA041 |
SUBAR | 26221KA042 |
SUZUK | 26221KA040 |
SUZUK | 5340175F00 |
SUZUK | 5340175F00000 |
SUZUK | 5340175G00 |
SUZUK | 5340176G00 |
SUZUK | 5340176G00000 |
SUZUK | 5340176G01 |
SUZUK | 5340176G01000 |
SUZUK | 5340176G02 |
SUZUK | 5340176G02000 |
SUZUK | 53401M76G00 |
TEXTAR | 34004600 |
TRISCAN | 813069014 |
TRISCAN | 813069015 |
TRUSTING | CF715 |
TRW | BWB171 |
TRW | BWB174 |
TRW | BWB704 |
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.