- Otwór o śr[mm]: 20,64
- Materiał: Żeliwo szare
- Techniczny numer informacyjny: AW3266
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 020223 |
ATE | 03322018013 |
ATE | 24322011123 |
AUSTI | GWC134 |
AUSTI | GWC901158 |
BENDIX | 211749B |
BENDIX | 212208B |
BENDIX | 9621128 |
BENDIX | L621749 |
BOSCH | 0204116581 |
BOSCH | 0986475502 |
BOSCH | 0986475838 |
CIFAM | 101355 |
CIFAM | 101357 |
DELPHI | LW36165 |
DELPHI | LW37523 |
FEBI | 05708 |
FEBI | 05727 |
FORD | 1006011 |
FORD | 1126532 |
FORD | 1484751 |
FORD | 6009659 |
FORD | 6196051 |
FORD | 72GB2261CA |
FORD | 91AB2261AA |
FORD | YS412261AA |
FORD | YS4Z2261AA |
FTE | R2093G1 |
HELLAPAGID | 355532661 |
JAPCA | 151139 |
KAWE | W4259 |
LANDROVER | GWC134 |
LANDROVER | GWC1821 |
LANDROVER | SML100070 |
LPR | 4259 |
LPR | 4977 |
METELLI | 040115 |
METZGER | 101355 |
METZGER | 101357 |
NK | 802509 |
NK | 802552 |
NUOVA TECN | 3448 |
NUOVA TECN | 4448 |
PAGID | 81125 |
PEX | 120491 |
QUINTON HA | BWC3314 |
QUINTON HA | BWC3486 |
RAYBESTOS | WC370093 |
ROVER | GWC134 |
ROVER | GWC1821 |
ROVER | GWC901158 |
ROVER | SML100070 |
TEXTAR | 34027400 |
TRISCAN | 813016003 |
TRW | 2664677523 |
TRW | 64677523 |
TRW | 67966165 |
TRW | BWF193 |
TRW | BWF306 |
VALEO | 350304 |
VALEO | 350304HO |
FORD
|
LAND ROVER
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.