- Materiał: Żeliwo
- Rozstaw srub mocujących: 36
- Wymiar gwintu: M10x1
- Średnica tłoka [mm]: 25,4
- System hamulcowy: BOSCH / BENDIX
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62848X |
ABS | 62848X |
AKRON-MALÒ | 90141 |
AKRON-MALÒ | 90264 |
APEC | BCY1363 |
APEC | BCY1466 |
APEC | BWC8011 |
ASHIKA | 67-01-119 |
ATE | 020346 |
ATE | 24.3225-1103.3 |
BARUM | BAW2500 |
BENDIX | 212343B |
BENDIX | 221506B |
BLUEPRINT | ADN14461 |
BORG BECK | BBW1777 |
BOSCH | 0 204 116 173 |
BOSCH | 0 204 116 251 |
BOSCH | 0 204 116 578 |
BOSCH | F 026 002 173 |
BOSCH | F 026 002 578 |
BRAKE ENG | WC1563BE |
BRAKE ENG | WC4637 |
BREMBO | A 12 249 |
BREMBO | A12249 |
BREMBO | A12400 |
CIFAM | 101-618 |
DELPHI | LW26506 |
DELPHI | LW80122 |
FEBI | 102828 |
FEBI | 19626 |
FERODO | FHW218 |
FERODO | FHW4042 |
FIRST LINE | FBW1661 |
FIRST LINE | FBW1777 |
FORD | 4055730 |
FORD | 6464706 |
FORD | 92VB2261CA |
FORD | YC152261AA |
FTE | R25048A1 |
HBJAKOPART | J3231019 |
HELLA | 355533341 |
JAPANPAR | CS-119 |
JPG | 1561300700 |
KAVO PARTS | BWC-6522 |
LPR | 4068 |
LPR | 4637 |
MAG | 359001300080 |
MAG | 360219230337 |
MAPCO | 2652 |
MAXGEAR | 19-0017 |
METELLI | 04-0618 |
MEYLE | 7145310004 |
MGA | C1471 |
NIPPARTS | N3231101 |
NISSA | 44100-9X125 |
NK | 802565 |
NK | 802568 |
OPENPARTS | FWC3346.00 |
OPENPARTS | FWC3350.00 |
OPTIMAL | RZ-3648 |
ProfiPower | 5B2026 |
QUINTON HA | BWC3547 |
RAICAM | 85306600 |
RHIAG | NT4406 |
RHIAG | NT4415 |
RIDEX | 277W0038 |
ROADHOUS | 208534 |
ROADHOUS | 208991 |
SAMKO | C08534 |
SAMKO | C08991 |
SBS | 1340802565 |
SBS | 1340802568 |
SEIM | 8170 |
SWAG | 50 10 2828 |
SWAG | 50 91 9626 |
Stark | SKWBC-0680037 |
TOPRAN | 302 144 |
TOPRAN | 302 816 |
TOPRAN | 302816 |
TRISCAN | 8130 16058 |
TRISCAN | 813016058 |
TRW | BWL204 |
VALEO | 400633 |
VEMA | 4444441 |
VILLAR | 6235022 |
WOKING | C1525.08 |
ZEKKERT | ZD-1020 |
FORD
|
LDV
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Kamoka to polski producent części samochodowych. Stosunkowo młoda firma, która początkowo działała lokalnie, dziś jest rozpoznawalna w wielu krajach europejskich. Powoli rozwijany jest również eksport części samochodowych Kamoka do krajów położonych poza Starym Kontynentem. Popularność i uznanie marki Kamoka w dużej mierze są konsekwencją bogatej oferty przedsiębiorstwa. Każdego roku w katalogu przybywa co najmniej kilkaset pozycji, przez co już dzisiaj firma jest kompleksowym dostawcą autoczęści.
Oferta przedsiębiorstwa to niemal 80 linii produktowych oraz ponad 10 000 referencji. Tym samym kategorie produktowe w ofercie Kamoka odpowiadają wszystkim układom samochodowym. Dużą popularnością cieszą się klocki hamulcowe Kamoka, które warto montować w zestawie z tarczami od tego samego producenta. Ponadto, znaczną część asortymentu stanowią części zawieszenia. Sworznie, tuleje, stabilizatory i wahacze Kamoka to tylko niektóre z autoczęści oferowanych przez producenta w tej kategorii.
Kamoka to młoda firma, która pojawiła się na polskim rynku dopiero w 2005 roku. Pomimo dużej konkurencji producent znalazł dla siebie miejsce, szybko zdobywając rzeszę wiernych klientów. Dzisiaj firma Kamoka posiada pewną pozycję na rynku, a jej produkty stanowią interesującą alternatywę dla europejskich kierowców. Jakościowo części samochodowe Kamoka nie odbiegają pod żadnym względem od autoczęści desygnowanych logo najbardziej renomowanych marek. Jednocześnie ceny części Kamoka są zdecydowanie bardziej atrakcyjne.