- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 22,22
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2740 |
APEC | BCY1469 |
APEC | BWC8104 |
ATE | 020081 |
ATE | 03.3222-5211.3 |
BENDIX | 212069B |
BOSCH | 0 986 475 265 |
BRAKE ENG | WC1710BE |
BRAKE ENG | WC4933 |
BREMBO | A12010 |
BREMBO | A12B26 |
CIFAM | 101-044 |
DELPHI | LW45211 |
EIS | EW99053 |
EIS | EW99057 |
EIS | EW99158 |
FERODO | FHW4022 |
FERODO | FHW4101 |
FIRST LINE | FBW1453 |
FRITECH | CF193 |
FTE | R2293F1 |
HELLA | 355533321 |
INBRA | WCY3521 |
INBRA | WCY3554 |
LPR | 4242 |
LPR | 4933 |
MGA | C1554 |
NK | 804714 |
NK | 804716 |
QUINTON HA | BWC3042 |
QUINTON HA | BWC3270 |
RAICAM | 85235100 |
RHIAG | NT3554 |
RHIAG | NT3560 |
ROADHOUS | 216351 |
SAMKO | C16351 |
SBS | 1340804714 |
SBS | 1340804716 |
SEIM | 7309 |
TRUSTING | CF193 |
TRW | BWH213 |
TRW | RCCR21578 |
VILLAR | 6235391 |
VILLAR | 6236580 |
VW | 113 611 057B |
VW | 131 611 057 |
VW | 131 611 057A |
VW | 131 611 057B |
WAL | F90549 |
WAL | F96090 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.