- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 17,78
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2735 |
AKRON | 89714 |
APEC | BCY1275 |
ATE | 020029 |
ATE | 03.3217-2204.3 |
BENDIX | 211746B |
BOSCH | 0 204 116 502 |
BOSCH | 0 986 475 740 |
BOSCH | F 026 002 502 |
BRAKE ENG | WC1697BE |
BRAKE ENG | WC4920 |
BREMBO | A12117 |
CIFAM | 101-049 |
DELPHI | LW37515 |
FEBI | 05702 |
FERODO | FHW337 |
FIRST LINE | FBW1098 |
FORD | 1006013 |
FORD | 72GB2261BA |
FRITECH | CF007 |
FTE | R17010A1 |
FTE | R17010D1 |
HELLA | 355531751 |
HYUNDAI | GWC 1820 |
INBRA | WCY3452 |
INBRA | WCY4452 |
LPR | 4920 |
MAG | 360219230265 |
MAPCO | 2735 |
MAPCO | 2778 |
MAPCO | 8026 |
MEYLE | 7145310007 |
MGA | C1452 |
NK | 802507 |
QUINTON HA | BWC3257 |
RAICAM | 85220700 |
RELIANT | GWC1508 |
RELIANT | GWC1820 |
REMSA | C1517.13 |
REMSA | C1517.39 |
RHIAG | NT3452 |
RHIAG | NT4452 |
ROADHOUS | 208207 |
SAMKO | C08207 |
SBS | 1340802507 |
SEIM | 7367 |
SWAG | 99 90 5702 |
TRISCAN | 813016016 |
TRUSTING | CF007 |
TRW | BWC189 |
VALEO | 350305 |
VILLAR | 6235229 |
WOKING | C1517.13 |
WOKING | C1517.39 |
FORD
|
RELIANT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.