- Materiał: Żeliwo
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
- Otwór o śr[mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 2843 |
ABS | 52903X |
AKRON-MALÒ | 89561 |
AKRON-MALÒ | 90054 |
AKRON | 90054 |
APEC | BCY1064 |
APEC | BCY1158 |
APEC | BCY1196 |
APEC | BCY1323 |
APEC | BWC8199 |
ATE | 020229 |
ATE | 020243 |
ATE | 020411 |
ATE | 24.3220-1602.3 |
ATE | 24.3220-1714.3 |
ATE | 27.3200-0320.3 |
ATE | 27.3200-1044.3 |
ATE | 27.3200-1059.3 |
ATE | 27.3200-1065.3 |
BENDIX | 251039B |
BENDIX | 251041B |
BENDIX | 251043B |
BENDIX | 251057B |
BOSCH | 0 986 475 635 |
BOSCH | 0 986 475 641 |
BOSCH | 0 986 475 835 |
BOSCH | F 026 009 643 |
BRAKE ENG | WC1131BE |
BRAKE ENG | WC1531BE |
BRAKE ENG | WC1537BE |
BRAKE ENG | WC1671BE |
BRAKE ENG | WC4039 |
BRAKE ENG | WC4579 |
BRAKE ENG | WC4585 |
BRAKE ENG | WC4875 |
BREMBO | A12213 |
BREMBO | A12262 |
BREMBO | A12264 |
BREMBO | A12270 |
BREMBO | A12324 |
CIFAM | 101-437 |
CITRO | 95668070 |
DELPHI | LW31035 |
DELPHI | LW31540 |
DELPHI | LW31542 |
DELPHI | LW31747 |
DELPHI | LW39053 |
FEBI | 09032 |
FEBI | 09599 |
FEBI | 10241 |
FERODO | FHW074 |
FERODO | FHW076 |
FERODO | FHW092 |
FERODO | FHW349 |
FERODO | FHW4057 |
FIRST LINE | FBW1334 |
FIRST LINE | FBW1612 |
FRITECH | CF042 |
FTE | 9210140 |
FTE | 9210191 |
FTE | R200007A1 |
FTE | R20040A1 |
FTE | R20040B1 |
FTE | R20042A1 |
HELLA | 355530021 |
HELLA | 355530721 |
HELLA | 8AW 355 530-021 |
HELLA | 8AW 355 530-721 |
INBRA | WCY3670C |
INBRA | WCY3689C |
INBRA | WCY3691C |
INBRA | WCY3693C |
INBRA | WCY3799C |
LPR | 4039 |
LPR | 4570 |
LPR | 4579 |
LPR | 4585 |
LPR | 4875 |
MAG | 360219230199 |
MAG | 360219230208 |
MAG | 360219230214 |
MAG | 360219230340 |
MAG | 360219230432 |
MAPCO | 2145 |
MAPCO | 2164 |
MEYLE | 11145310010 |
MGA | C1666 |
MGA | C1668 |
NK | 803949 |
NK | 803951 |
NK | 809950 |
OPENPARTS | FWC3207.00 |
OPENPARTS | FWC3209.00 |
OPENPARTS | FWC3211.00 |
PEUGE | 4402.A1 |
QUINTON HA | BWC3458 |
QUINTON HA | BWC3505 |
QUINTON HA | BWC3606 |
RAICAM | 85212200 |
REMSA | C1520.34 |
REMSA | C1520.36 |
REMSA | C1520.49 |
REMSA | C1520.84 |
RENAU | 77 01 035 406 |
RENAU | 77 01 035 465 |
RENAU | 77 01 043 790 |
RENAULT T | 77 01 033 599 |
RENAULT T | 77 01 035 406 |
RENAULT T | 77 01 035 465 |
RENAULT T | 77 01 043 790 |
RHIAG | NT3670 |
RHIAG | NT3670C |
RHIAG | NT3688 |
RHIAG | NT3690 |
RHIAG | NT3691C |
RHIAG | NT3693 |
RHIAG | NT3693C |
RHIAG | NT3799 |
RHIAG | NT3799C |
ROADHOUS | 206699 |
ROADHOUS | 212122 |
ROADHOUS | 212130 |
ROADHOUS | 212357 |
SAMKO | C12122 |
SAMKO | C12130 |
SAMKO | C12357 |
SBS | 1340803951 |
SBS | 1340803954 |
SEIM | 7524 |
SEIM | 7992 |
SEIM | 8157 |
SWAG | 60 91 0241 |
SWAG | 62 90 9599 |
TOPRAN | 720 982 |
TRISCAN | 813010034 |
TRUSTING | CF042 |
TRW | BWF126 |
TRW | BWF128 |
TRW | BWF288 |
VALEO | 350993 |
VALEO | 402281 |
VILLAR | 6235024 |
VILLAR | 6235230 |
VILLAR | 6235233 |
VILLAR | 6235234 |
VILLAR | 6235340 |
WOKING | C1520.34 |
WOKING | C1520.36 |
WOKING | C1520.49 |
WOKING | C1520.84 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.