- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze zintegrowanym regulatorem
- Materiał: Żeliwo
- Otwór o śr[mm]: 20,64
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 52877X |
ABS | 52902X |
AKRON-MALÒ | 89560 |
AKRON-MALÒ | 90053 |
AKRON | 90053 |
APEC | BCY1063 |
APEC | BCY1317 |
ATE | 020228 |
ATE | 020242 |
ATE | 020410 |
ATE | 24.3220-1601.3 |
ATE | 24.3220-1615.3 |
ATE | 24.3220-1713.3 |
ATE | 27.3200-1045.3 |
ATE | 27.3200-1058.3 |
ATE | 27.3200-1064.3 |
BENDIX | 251038B |
BENDIX | 251040B |
BENDIX | 251042B |
BENDIX | 251049B |
BENDIX | 251056B |
BOSCH | 0 986 475 642 |
BOSCH | 0 986 475 644 |
BOSCH | 0 986 475 834 |
BOSCH | F 026 009 644 |
BRAKE ENG | WC1130BE |
BRAKE ENG | WC1530BE |
BRAKE ENG | WC1536BE |
BRAKE ENG | WC1670BE |
BRAKE ENG | WC4038 |
BRAKE ENG | WC4578 |
BRAKE ENG | WC4584 |
BRAKE ENG | WC4874 |
BREMBO | A12214 |
BREMBO | A12261 |
BREMBO | A12263 |
BREMBO | A12269 |
BREMBO | A12323 |
CIFAM | 101-438 |
CITRO | 95668069 |
DELPHI | LW31036 |
DELPHI | LW31539 |
DELPHI | LW31541 |
DELPHI | LW31746 |
FEBI | 09600 |
FEBI | 10240 |
FERODO | FHW075 |
FERODO | FHW091 |
FERODO | FHW4069 |
FIRST LINE | FBW1528 |
FIRST LINE | FBW1611 |
FRITECH | CF043 |
FTE | R200006A1 |
FTE | R2000A1 |
FTE | R20026A1 |
FTE | R20039A1 |
FTE | R20060A1 |
HELLA | 355530011 |
HELLA | 355530711 |
HELLA | 355532291 |
HELLA | 8AW 355 530-011 |
HELLA | 8AW 355 530-711 |
HELLA | 8AW 355 532-291 |
INBRA | WCY3671C |
INBRA | WCY3688C |
INBRA | WCY3690C |
INBRA | WCY3692C |
INBRA | WCY3798C |
LPR | 4038 |
LPR | 4571 |
LPR | 4578 |
LPR | 4584 |
LPR | 4874 |
MAG | 360219230207 |
MAG | 360219230213 |
MAG | 360219230339 |
MAG | 360219230433 |
MAPCO | 2144 |
MAPCO | 2145 |
MAPCO | 2163 |
MEYLE | 11145310009 |
MGA | C1665 |
MGA | C1667 |
MGA | C1683 |
MGA | C1927 |
NK | 803948 |
NK | 803952 |
NK | 803953 |
NK | 809949 |
OPENPARTS | FWC3206.00 |
OPENPARTS | FWC3208.00 |
OPENPARTS | FWC3210.00 |
OPENPARTS | FWC3247.00 |
PEUGE | 4402.A0 |
QUINTON HA | BWC3459 |
QUINTON HA | BWC3504 |
QUINTON HA | BWC3509 |
RAICAM | 85212300 |
REMSA | C1520.22 |
REMSA | C1520.33 |
REMSA | C1520.35 |
REMSA | C1520.48 |
RENAU | 77 01 033 600 |
RENAU | 77 01 035 405 |
RENAU | 77 01 035 464 |
RENAU | 77 01 043 789 |
RENAULT T | 77 01 033 600 |
RENAULT T | 77 01 035 405 |
RENAULT T | 77 01 035 464 |
RENAULT T | 77 01 043 789 |
RHIAG | NT3671C |
RHIAG | NT3688C |
RHIAG | NT3689 |
RHIAG | NT3690C |
RHIAG | NT3691 |
RHIAG | NT3692 |
RHIAG | NT3692C |
RHIAG | NT3798 |
RHIAG | NT3798C |
ROADHOUS | 206701 |
ROADHOUS | 212123 |
ROADHOUS | 212129 |
ROADHOUS | 212135 |
SAMKO | C12123 |
SAMKO | C12129 |
SAMKO | C12135 |
SBS | 1340803952 |
SBS | 1340803953 |
SEIM | 7525 |
SEIM | 7991 |
SEIM | 8158 |
SWAG | 60 91 0240 |
SWAG | 62 90 9600 |
TOPRAN | 720 981 |
TRISCAN | 813010033 |
TRUSTING | CF043 |
TRW | BWF125 |
TRW | BWF127 |
TRW | BWF129 |
TRW | BWF287 |
VALEO | 350994 |
VALEO | 402089 |
VALEO | 402280 |
VILLAR | 6235023 |
VILLAR | 6235231 |
VILLAR | 6235232 |
VILLAR | 6235235 |
VILLAR | 6235341 |
WOKING | C1520.22 |
WOKING | C1520.33 |
WOKING | C1520.35 |
WOKING | C1520.48 |
WOKING | C1520.83 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.