- Średnica tłoka [mm]: 20,6
- System hamulcowy: LUCAS/TRW
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 36,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5P039ABE |
APEC | BCY1127 |
ATE | 020207 |
ATE | 24.3220-0905.3 |
BENDIX | 211762B |
BORG BECK | BBW1273 |
BOSCH | 0 204 116 506 |
BOSCH | 0 986 475 228 |
BOSCH | F 026 002 506 |
BRAKE ENG | WC1615BE |
BRAKE ENG | WC4715 |
BREMBO | A 12 059 |
BREMSI | BC0030 |
CAR | 3818 |
CIFAM | 101-160 |
DELPHI | LW 30107 |
ERT | 300531 |
FAG | R25038A1 |
FERODO | FHW098 |
FTE | R2097A1 |
GIRLING | 32660107 |
GIRLING | 5005251 |
HAVAM | CC 2854 |
HAVAM | CW 2854 |
HAVAM | WC02854 |
KAWE | W4715 |
KRAFT AUTO | 6035570 |
LPR | 4715 |
MAG | 360219230241 |
METELLI | 04-0160 |
MOPR | DWC 195 |
MOTAQUIP | VWC413 |
NK | 801810 |
NK | 809940 |
PEUGE | 0013545500 |
PEUGE | 4402.62 |
PEX | 1.20.395 |
PROTECHNIC | PRH2511 |
QUINTON HA | BWC 3223 |
QUINTON HA | GWC 6628 |
REMSA | C1520.51 |
ROADHOUS | 1520.51 |
SAMKO | C11347 |
SPIDAN | 83046 |
STELLOX | 05-83078-SX |
STOP | 211762S |
TALBO | 0013545500 |
TALBO | 13545500 |
TALBO | 440262 |
TALBO | 48837Z |
TEXTAR | 34027500 |
TRISCAN | 8130 32011 |
TRUSTING | CF030 |
TRW | BWF251 |
VALEO | 350952 |
VILLAR | 623.5634 |
WOKING | C1520.51 |
PEUGEOT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.