Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89904 |
APEC | BCY1210 |
ASHIKA | 670LL00 |
ATE | 24.3220-1112.3 |
BENDIX | 211749B |
BENDIX | 212208B |
BENDIX | 9621128 |
BOSCH | 0204116581 |
BOSCH | 0986475838 |
BOSCH | F026002581 |
BRAKE ENG | WC1288BE |
BREMBO | A12238 |
CIFAM | 101-115 |
CIFAM | 101-355 |
CIFAM | 101-357 |
DELPHI | LW36165 |
FEBI | 05727 |
FERODO | FHW335 |
FIRST LINE | BBW1096 |
FIRST LINE | DW354 |
FIRST LINE | FBW1096 |
FORD | 1006011 |
FORD | 1126532 |
FORD | 5030659 |
FORD | 6196051 |
FORD | 91AB2261AA |
FORD | 95AB2261AA |
FORD | YS412261AA |
FORD | YS4Z2261AA |
FRITECH | CF085 |
FTE | R20063A1 |
GIRLING | 5005193 |
JAPANPAR | CSL00 |
JAPKO | 67L00 |
JURID | 251069J |
MAG | BSW0073 |
METELLI | 04-0115 |
METELLI | 04-0355 |
METELLI | 04-0357 |
MGA | C1467 |
MIN | MWC040 |
MIN | MWC1151 |
MOTAQUIP | VWC820 |
NAPA | NCY1013 |
NK | 802509 |
NK | 802552 |
NUOVA TECN | 4400 |
NUOVA TECN | 4448 |
OPENPARTS | FWC334100 |
OPENPARTS | FWC335500 |
PAGID | 72024 |
QUINTON HA | BWC3486 |
SAMKO | C08863 |
TRUSTING | CF085 |
TRW | 67660248 |
TRW | 67966165 |
TRW | BWF193 |
UNI | GWC1875 |
VILLAR | 6235213 |
FORD
|
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.